هم اکنون 16 نفر برای پرورش انواع ماهیان زینتی در سطح استان زنجان فعالیت و 30 گونه از این نوع ماهیان را تولید می کنند.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۵۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با صدور 225 فقره مجوز آبزی پروری، هزار و 670 تن بر ظرفیت تولید ماهیان خوراکی از قبیل ماهیان گرم آبی و سردآبی اضافه خواهد شد.

محمود صیادبورانی افزود: در حال حاضر پرورش بیش از سه هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی توسط 16 فعال انجام می شود که صدور مجوزهای بیان شده موجب می شود تا 535 هزار قطعه بر تولید این ماهیان اضافه شود.

وی اظهارکرد: این مجوزها موجب افزایش تولید انواع بچه ماهیان نیز شده و افزایش دو میلیون قطعه ای بر ظرفیت فعلی را رقم خواهد زد.

صیادبورانی اظهارکرد: با شروع به فعالیت 225 مزرعه توسط بهره برداران در استان زنجان 73 هزار متر مربع نیز بر مساحت انواع مزارع آبزی پروری استان زنجان اضافه می شود.

وی تاکید کرد: 340 نفر در بخش آبزی پروری استان مشغول به کار خواهند شد.

گفتنی است، استان زنجان یکی از صادرکنندگان انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی به استان های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران است.

ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین و شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزاد دریای خزر است.

استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد.

از ابتدای امسال تاکنون نیز 200 تن ماهی از دسترنج آبزی پروران سخت کوش استان زنجان به کشور عراق صادر شده است.

ارسال نظرات