قیمت هر اونس طلا پس از کاهش ۱.۴ درصدی در هفته گذشته، امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۹۰ دلار رسید.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۲۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، پس از آنکه شاخص های بورس های آسیایی به پایین ترین رقم از سال 2011 تاکنون رسید و در حالی که سرمایه گذاران به دلیل انتشار امارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا به بازارهای کم ریسک روی آورده اند، طلا کار خود را در معاملات امروز با افزایش آغاز کرد.
میزان خرده فروشی و تولیدات صنعتی در آمریکا در ماه دسامبر کاهش داشته است. این آمارها نشان می دهد که ترمز رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی سال 2016 کشیده شده است. قیمت نفت خام نیز به پایین ترین رقم از سال 2003 تاکنون رسید.
تشدید ضعف در بزرگترین اقتصاد دنیا تردیدهایی را در مورد ادامه روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس ایجاد می کند و موجب تقویت قیمت طلا می شود.
دانیل آنگ، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «با توجه به اینکه اقتصاد چین روند رو به ضعف خود را ادامه می دهد، افزایش مجدد نرخ بهره در ماه مارس خیلی دشوار خواهد بود.» وی افزود: «افزایش مجدد نرخ بهره ممکن است در سه ماهه سوم یا چهارم امسال امکان پذیر شود.»
آنگ افزود، ادامه روند کاهشی قیمت نفت نیز نگرانی هایی را در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی ایجاد کرده و موجب شده تا سرمایه گذاران پول های خود را روانه بازارهای امنی نظیر بازار طلا کنند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 1.4 درصدی در هفته گذشته، امروز با 0.1 درصد افزایش به 1090 دلار رسید. طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز بدون تغییر در رقم 1089 دلار و 90 سنت داد و ستد شد.
آنگ در عین حال با اشاره به تقاضای فیزیکی ضعیف برای طلا از جانب چین و هند پیش بینی کرد که طلا ممکن است در رقم 1140 دلار با مقاومت روبرو شود. «به رغم روند افزایشی اخیری که ما شاهد آن بوده ایم، من پیش بینی ام در مورد قیمت طلا کاهشی است.»
ارسال نظرات