تشریح برنامه حلقه های معرفتی بسیجیان حقوقدان در:

دهمین ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد

در حال حاضر اهم برنامه های فعلی بسیج مستضعفین درحوزه شبکه سازی نیروهای مومن و متدین واحیای شبکه نیروی انقلاب اسلامی از طریق سازمان تعلیم و تربیت اتفاق می افتد
کد خبر: ۸۶۲۳۰۰۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج حقوقدانان در دهمین جلسه ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان با موضوع تشریح طرح های اعتقادی و تعلیمی این سازمان درکشور، در رابطه با طرح ابداعی این سازمان با عنوان طرح انجمن های علمی معرفتی توضیحاتی را ارایه کردند که مشروح ان در ادامه ذکر می گردد.

دکتر علوی تشریح کرد: سازمان بسیج حقوقدانان طرحی برای تقویت انجمن‌های علمی معرفتی(حلقه‌های صالحین رده‌های تخصصی) ایجاد کرده است که به نام انجمن‌های علمی- معرفتی ویژه نام گذاری شده است. این انجمن‌های علمی معرفتی مستقیما از طریق معاونت تعلیم و تربیت راهنمایی می شوند و تغذیه مسایل اعتقادی معرفتی و تخصصی این انجمن ها را این معاونت به عهده دارد. ما به دنبال این هستیم تا این طرح فراگیر شود و بتواند به عنوان کارامدی حلقه های صالحین در بسیج و رده های قشری مطرح شود.

دهمین ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد

وی گفت: در حال حاضر اهم برنامه های فعلی بسیج مستضعفین درحوزه شبکه سازی نیروهای مومن و متدین واحیای شبکه نیروی انقلاب اسلامی از طریق سازمان تعلیم و تربیت اتفاق می افتد و اصلی ترین برنامه ای را که ما دنبال می کنیم بحث انجمن های علمی معرفتی هستند که در قالب حلقه های صالحین اجرا می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج حقوقدانان تشریح کرد:68 حلقه از 27 استان به ما ارایه شده است و اطلاعات دبیران را دریافت کرده ایم. ما هم کتبی را که در رابطه با بحث بوده است را ارسال کرده ایم وسند جامع را به صورت مفصل توضیح داده ایم.

دهمین ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد

علوی ابراز داشت: سوالی که ممکن است ایجاد شود این است که چرا کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قران انتخاب شد؟ در جواب باید عرض کنم که مولف محترم این کتاب مقام معظم رهبری هستند که در سالهای قبل از انقلاب در مسجد امام حسن(ع) در قم در قالب سخنرانی ارایه کرده اند که ابتدای کتاب نوشته شده است که این مطالب در چه زمانی ارایه شده است. این کتاب از این جهت که متعلق به اندیشه ولایت و شخص مقام معظم رهبری در موضوع تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی است تقریبا بی بدیل است. ارایه منسجمی است و نگاه خاصی به مطالب وجود دارد همانطور که به توحید به عنوان براهین خداشناسی بسنده نشده است بلکه از توحید به عنوان توحید اجتماعی نیز نام گذاری شده است. در قسمتی از کتاب مقام معظم رهبری اشاره دارند که کسی که نماز می خواند و توحید را می پذیرد چطورممکن است ظلم ظالمان را بپذیرد؟ این یک نگاه کمتر توجه شده ای در قبلازانقلاب است .

دهمین ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد

علوی درادامه گفت: به نظر می‌رسد در جامعه حقوقدانان مطالبی که در حوزه معرفتی می تواند تاثیرگذار باشد این کتاب بهترین کتاب در این زمینه تربیتی است. این کتاب با حذف اضافات، ویرایش و تقسیم بندی صورت گرفته است که به همه استانها ارسال شده است.

علوی تشریح کرد: چگونگی مباحثه و فرم مباحثه به همراه آن ارایه شده است که با تکمیل فرم های مباحثه و ارسال به تهران ارتباط با مربیان بیشتر خواهد بود و امکان نیاز سنجی و ارزیابی وجود دارد.

دهمین ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد

علوی در رابطه با مزایای شرکت در این طرح گفت: چند مزایا برای شرکت کنندگان این طرح در نظر گرفته ایم ازجمله:

1. ارایه مدرکی معتبر در قالب ضمن خدمت و مدرک معتبری با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع) وشورای عالی انقلاب فرهنگی.

2. اردوی زیارتی به مشهد مقدس

3. اهدای جوایز نفیس به کسانی که نمرات بیشتری را کسب کنند

علوی در پایان گفت: اساس تمامی برنامه های ما تقویت روحیه اعتقادی و باور و ایمان است که تنها از طریق حلقه های معرفتی ما صورت می گیرد.

 آقای سعادتی؛ مدیر اجرایی سیر مطالعات طرح انجمن های علمی- معرفتی، سیر اجرایی برگزاری طرح مطالعاتی در انجمن های صالحین را تشریح کرد. در ادامه به خلاصه بیانات وی اشاره می شود:

دهمین ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد

1. این طرح شش ماهه است و از اول بهمن تا پایان تیرماه صورت می گیرد.

2. ابلاغ طرح انجام شد و اسامی ارسال شده است و درخواست تشکیل انجمن هایی با ویژگی هایی که درخواست شده بود در استانها صورت گرفته است.

3. شروع مطالعه و مباحثه از اول بهمن صورت می گیرد.

دهمین ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد

4. برای پیشبرد بهتر مطالعات جلد اول کتاب که «ایمان در قرآن» نام دارد مشتمل بر شش مبحث است و این مباحث به گونه ای تنظیم شده است که در 4 جلسه کل کتاب به بحث گذاشته می شود.

5. چند سوال ابتدای هر بحث آمده است تا به انجمن ها جهت برگزاری بهتر کمک کند.

6. نموداری هم در انتهای مباحث آمده است که خلاصه ای از مباحث است.

7. آیات قرآن هم به جهت استفاده بیشتر در کتب با رنگ خاصی برجسته شده است.

8. خلاصه هر مبحث هم در پایان آن بحث مربوطه اشاره شده است.

9. سایتی هم پیش بینی شده است که ارتباط با مرکز صورت خواهد گرفت واز این طریق گزارش جلسات و سوالات را خواهیم داشت.

10. فرم گزارش و مباحثه چند بخش دارد که ارزیابی اعضا توسط دبیر در مطالعه کتاب و تعامل با مرکز امتیازاتی را شامل می شود که تمامی اینها در نتایج نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

11. بعد از پایان هر جلد(4جلد) آزمونی پیش بینی شده است که مسئولین استانی این آزمون را برگزار می کنند و امتیازاتی بهره مند خواهند شد.

12. در مراسمی جهت به صورت حضوری در قم یا تهران در خدمت دبیران خواهیم بود.

13. بعد از مطالعه و مباحثه 4 جلد ، آزمون نهایی صورت خواهد گرفت و اختتامیه برگزار خواهد شد که از افراد برتر تقدیر خواهد شد.

14. از هر فرد نیز یک ارزیابی صورت خواهد گرفت که تاثیرات بسیاری در نتایج نهایی خواهد داشت و امکان بررسی اشکالات وجود خواهد داشت.

15. سند جامع یک راهنمای مباحثه دارد که دارای تعاریف و اهدافی است که بسیار راهنمای خوبی خواهد برای برگزاری جلسات مباحثه است.

16. سوالاتی که در خلال بحث پیش می‌آید را می‌توانید در شبکه اجتماعی که پیش‌بینی شده است از اساتید دوره بپرسید.

بعد از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علوی و آقای سعادتی ، به سوالات مخاطبین استانی پاسخ داده شد.

دهمین ویدیو کنفرانس سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد


ارسال نظرات
آخرین اخبار