بازار سهام همزمان با از سرگیری فعالیت بانک‌های ایرانی با سوئیفت با تداوم واکنش عجیب نماگرهای خود با افتادن در سرازیری قیمت‌ سهام اغلب شرکت‌های بزرگ مواجه شده است.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۸۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، با آغاز معاملات امروز بازار سهام در دومین روز اجرای توافق برجام و لغو همه تحریم‌های مالی و بانکی ایران با افت دسته‌جمعی نماگرهای خود مواجه شده است.

بر اساس این گزارش تا لحظه انتشار این خبر شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با 800 واحد کاهش در کانال 64 هزار و 623 واحدی درجا می‌زند.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 91 واحدکاهش عدد 10 هزا و 306 واحد را به نمایش گذاشته است.

این در حالی است که شاخص بازار اول با 562 واحد افت به رقم 44 هزار و 433 واحد رسیده و حال آنکه شاخص بازار دوم با کاهش 1750 واحدی عدد 145 هزار و 904 واحد را تجربه کرده است.

همین وضعیت در بازار فرابورس نیز دیده می‌شود به طوری که شاخص کل این بازار تا این لحظه با افت نزدیک به 17 واحدی به عدد 706 واحد رسیده است.

بنا به گزارش ، ارزش کل معاملات سهام در بورس تهران هم اکنون به بیش از 108 میلیارد تومان بالغ شده که ناشی از دست به دست شدن بیش از 659 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در بیش از 47 هزار نوبت داد و ستد بوده است.

بنا به گزارش، اصلی‌ترین نمادهای معاملاتی که معاملات سهام آنها باعث فروریختن شاخص کل بورس شده شاهد نماد معاملاتی «پارسان» با 113 واحد، «تاپیکو» با 107 واحد، «وبملت» با 50 واحد، «حکشتی» با 47 واحد، «وتجارت» با 39 واحد، «رمپنا» با 38 واحد و نیز «وبصادر» با 37 واحد کاهش هستند.

در این گزارش، اغلب سهامداران و معامله‌گران بازار سهام شاهد افزایش فشار فروش سهام در نمادهای معاملاتی مختلف همسو با رنج‌ کشیدن‌های آبشاری کارگزاران و بازارگردانهای مغروض شرکت‌های سبدگردانی هستند.

هم اکنون بازار سهام بیش از آنکه از آن صدای امید شنیده شود رنگ فروشنده‌های قرمزپوش را به خود گرفته است.

به اعتقاد برخی کارشناسان به نظر می‌رسد بازار سهام روی پاشنه لجبازی صاحبان نقدینگی به دنبال پاسخی برای این پرسش است که ایا دست‌هایی برای کشیدن ترمز بورس در مواجه با اخبار مثبت و در آستانه نزدیک شدن فضای انتخاباتی پیش روی کشور است؟

بر اساس این گزارش ، در حالی که رئیس جمهور روز گذشته عنوان کرد که دولت در بازار سهام دخالتی ندارد اما این موضوع با اظهار نظرهای دولتمردان در در سرآغاز رکود فرسایشی بورس مبنی بر وجود حباب در تناقض است.

در این گزارش  بازار سهام در حال حاضر با ترس حاصل از رنج‌های آبشاری کارگزاری‌ها دچار این توهم شده که گویی در تالار شیشه‌ای کمی بوی سیاست در استانه انتخابات پیچیده است.

بنا به این گزارش ، از نکات عجیب امروز بازار سهام، نظاره‌گر بودن متولیان بازار سرمایه از دولت گرفته تا ناظر این بازار به وضعیت فعلی است، این در حالی است که بورس تهران تنها نماگر قابل وثوق کشور در مواجهه به غرب نسبت به رصد واکنش‌های حاصل از لغو تحریم‌ها است.

هم اکنون اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دهند با واگذاری سهام کوچک و نوسانی خود، بازدهی‌های چند روزه اخیر را ذخیره کنند.

در این میان اغلب معامله‌گران فعال در گروه قندی با واگذاری سهام در صف خرید زامیاد نشستند.

ارسال نظرات