خانه‌ قصه مکانی برای تبادل تجربیات قصه‌گویان چهارمحال وبختیاری

مدیر کل اداره کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان خانه‌ی قصه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکانی برای تبادل تجربه میان قصه‌گویان،قصه پژوهان و دوست داران قصه در استان چهارمحال و بختیاری دانست.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۹۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری؛ فرزاد رحیمی در گفت‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این خانه زمینه‌ساز پژوهش‌های ارزنده و جمع‌آوری داستان‌های زیبای بومی محلی و باز نویسی‌ها و باز آفرینی‌هایی از متون کهن ادبیات فارسی و ادبیات شفاهی و مکتوب است.

وی با اشاره به ضرورت وجود این خانه تصریح کرد: بیان قصه‌های ایرانی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند یکی از مولفه‌های روشن در شناسایی فرهنگ این دیار به جهانیان باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نگاهی آکادمیک و فنی به قصه گویی ،حمایت از حقوق قانونی و معنوی قصه‌گویان، ارائه‌ی پژوهش‌هایی در زمینه ادبیات کلاسیک و مدرن و بازنویسی و باز آفرینی ادبیات کهن و بومی ،ترویج فرهنگ قصه‌گویی وانتقال مفاهیم تربیتی و دینی از طریق آن به مخاطبان را از دیگر ضرورت‌های خانه قصه در استان دانست.

رحیمی افزود: خانه‌ی قصه استان چهارمحال و بختیاری متشکل از قصه‌گویان، افراد محقق و متخصص در این زمینه، پژوهشگران و دوست‌داران قصه است.

وی ترویج قصه‌گویی و قصه پژوهشی در استان را از اهداف کلی این خانه دانست و بیان کرد: فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای پژوهش‌های میدانی، تهیه‌ بانک اطلاعاتی در مورد قصه‌ها، افسانه‌ها، متل‌ها، لالایی‌های استان، تقویت زبان‌آموزی و آموختن کلمات تازه به کودکان ،کمک به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودکان، ایجاد عشق و علاقه به ادبیات و متون کهن در نسل جدید و پیوند این نسل با گذشتگان، بالا بردن کیفیت و محتوای قصه‌ها و مطالب آموزشی برای کودکان از اهداف جزیی این خانه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دعوت از قصه‌گویان و مدرسان قصه کشور جهت آموزش اعضای این خانه نیز بخش دیگری از برنامه‌ها در این مرکز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار