تحلیل امام جمعه گناوه از واژه «حق الناس» در انتخابات

امام جمعه گناوه گفت: حق الناس معنای عام دارد ولی گاهی به داوطلب و مجریان و ناظران انتخابات و کسانی که تعداد داوطلبان و آراء را می‌شمارند مربوط می‌شود که در این صورت باید پای صندوق‌های رأی نیز همین حق در مورد کاندیداها رعایت شود، از این‌رو نظارت به طرز صحیح انجام شود تا حق کسی ضایع نگردد.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۵۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲





به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی در گفت‌گو با بسیج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به انتخابات آینده در دیدار با ائمه جمعه کشور اظهار داشت: یکی از 14 محور انقلابی‌گرایی در بیانات رهبری در انتخابات رعایت حق الناس است.

امام جمعه گناوه اظهار داشت: حق الناس معنای عام  دارد ولی گاهی به داوطلب و مجریان و ناظران انتخابات و کسانی که تعداد داوطلبان و آراء را می‌شمارند مربوط می‌شود که در این صورت باید پای صندوق‌های رأی نیز همین حق در مورد کاندیداها رعایت شود، ازاین رو نظارت به طرز صحیح انجام شود تا حق کسی ضایع نگردد.

وی افزود: در تایید صلاحیت کسانی که دارای شرایط داوطلبی در انتخابات هستند و می‌خواهند در نظام انتخابات شرکت کنند باید حق الناس رعایت شود و اگر شرایط مناسب را ندارند که موضع آنها فرق می‌کند.

حجت الاسلام رکنی با اشاره به بیانات رهبر معطم انقلاب به شرایط داوطلبان انتخابات در دیدار با مردم انقلابی قم اظهار داشت: ملاک‌ها و معیارهای داوطلبان انتخابات اعم از نمایندگان مجلس و خبرگان شاخصه‌هایی در انتخابات افراد باید ملاک و معیار قرار داد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های داوطلبان انتخابات توجه به سابقه انقلابی‌گری آنها است، افزود: افرادی که در خط امام(ره) و ولایت و قائل به ارزش‌ها و معیارهای انقلاب و نظام باشند.

حجت‌الاسلام رکنی در تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات اظهار داشت: دو مرحله برای تایید یا رد صلاحیت کاندیداها وجود دارد یکی منابع چهارگانه هیئت اجرایی و  دیگری هیئت نظارت شورای نگهبان، در این صورت ممکن است فردی از نظر اجرایی تایید شود ولی از نظر نظارت، صلاحیت فرد رد شده باشد.

وی افزود: منبع مهم دیگر تحقیقات محلی است، افرادی که سابقه آنها شناخته شده است و معتمد مردم و محله هستند، می‌توانند افراد صالحی برای انتخابات باشند و حتی تایید صلاحیت شوند.

امام جمعه گناوه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: طبق فرموده رهبرانقلاب برخی ممکن است رهبری را قبول نداشته باشند انتخابات برای مردم است و به تعبیر دیگر انتخابات آبروی نظام و کشور است همه باید حضور داشته باشند، از این رو حضور پرشور مردم در انتخابات اهمیت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌رساند.

وی با بیان اینکه چشم دشمنان انقلاب و نظام به انتخابات اسفندماه است افزود: چشم دشمنان انقلاب به انتخابات هفت اسفندماه دوخته شده و ان شاءالله این انتخابات با حضور حداکثری مردم ایران برگزار خواهد شد و موجب یأس و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

 

منبع: گام نیوز

ارسال نظرات