فردی 45 ساله، بعد از حدود سی دقیقه قطع تمام علائم حیاتی و ایست قلبی تنفسی، به لطف خدا و تلاش کارکنان مرکز بندرریگ به زندگی برگشت.
کد خبر: ۸۶۲۲۷۹۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴




به گزارش  خبرگزاری بسیج از گناوه؛ رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه به ایرنا گفت: این بیمار که فردی 45 ساله است، بعد از حدود سی دقیقه قطع تمام علائم حیاتی و ایست قلبی تنفسی، به لطف خداوند و تلاش کارکنان مرکز بندرریگ به زندگی برگشت.

دکتر علی زکی زاده افزود: بیمار درزمان انتقال به مرکز درمانی بندرریگ هیچ گونه علائم حیاتی نداشت و تیم درمانی سریع به عملیات احیای قلبی ریوی (CPR)  اقدام کردندکه به لطف خداوند علائم حیاتی بیمار به حالت طبیعی برگشت و سریع به بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان گناوه اعزام و پس از چند روز بستری دربخشCCU با بهبودی کامل ترخیص شد.

وی گفت: تیم درمان مرکز بندر ریگ برای نجات این بیمار مراحل احیای قلبی ریوی(CPR) مانند مانیتوریگ، ماساژ قلبی، بازکردن راه هوایی و به خاطرمشکوک شدن به مسمومیت دارویی به علت سوزنی شکل بودن مردمک چشم، لوله گذاری و شست وشوی معده را همزمان انجام داده بودند.

زکی زاده با قدردانی از تلاش و نگاه ویژه رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به حوزه بهداشت و درمان در شهرستان گناوه افزود: اتاق 'سی پی آر' درمانگاه بندر ریگ که به تازگی به همت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تجهیز و راه اندازی شده بود در اولین تجربه خود جان یک همشهری را نجات داد.

وی از سرپرست وقت درمانگاه بندر ریگ ، دکتر چرومی زاده و کارکنان مرکز بندرریگ که تمام تلاش خود را برای احیای این بیمار به کار بستند، تقدیر کرد.
خانواده این بیمار هم از تلاش کادر درمانی بندرریگ و بیمارستان گناوه قدردانی کردند.
ارسال نظرات