مدیرکل ثبت‌احوال مازندران:

80 هزار مازندرانی دارای کارت ملی نیستند

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران گفت: حدود 80 هزار نفر در مازندران کارت ملی خود را دریافت نکرده و نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدامی انجام ندادند.
کد خبر: ۸۶۲۲۶۵۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در حال حاضر بحث بسیار داغ حذف یارانه افرادی که نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند، مطرح است؛ این موضوع نگرانی‌های بسیاری را در میان مردم به وجود آورده و همه تلاش دارند که سریع‌تر کارت ملی خود را دریافت کنند تا مشکلی برای‌شان از این جهت به وجود نیاید.

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران درباره قطع یارانه افرادی که نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام نکردند، اظهار کرد: در بحث کارت ملی حدود 80 هزار نفر در مازندران کارت ملی خود را دریافت نکرده و نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی نیز اقدامی انجام ندادند.

علی رجبی با بیان اینکه در مهرماه امسال برای این افراد 20 روز مهلت دادیم که تعدادی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کردند، افزود: افرادی که کارت ملی قدیم را دارند مشکل خاصی در دریافت یارانه ندارند اما افراد بالای 18 سالی که کارت ملی قدیم و جدید را دریافت نکردند این اتفاق برای‌شان می‌افتد.

وی اضافه کرد: در این راستا افراد بالای 18 سال فاقد کارت ملی به دفاتر ثبت‌احوال مراجعه کنند تا به صورت خارج از نوبت قانونی ثبت‌نام انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برگزاری انتخابات، گفت: براساس ابلاغ ستاد انتخابات مازندران کارت ملی برای فرمانداران و بخشداران و شورای نگهبان صادر و تحویل شده است.

رجبی با اعلام اینکه برای برگزاری انتخابات آمادگی لازم را داریم، اظهار داشت: روز انتخابات نیز در حالت آماده‌باش بوده و اگر افراد برای استعلام کارت ملی، شماره ملی یا شناسنامه با مشکلاتی مواجه بوده در همان لحظه تعویض و تحویل شود.

وی ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم اندیشیده شده برای افرادی که شناسنامه‌هایشان مستهلک و مستعمل است انجام می‌شود تا برای برگزاری انتخابات نسبت به تعویض آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران با اشاره به انجام تمامی استعلام‌ها نسبت به کاندیداها در همان روزهای نخست توسط ثبت‌احوال، یادآور شد: به تمامی استعلام‌ها پاسخ داده شد و به فرمانداری‌ها اعلام شده است.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت ابلاغ دستورالعملی از سوی ستاد انتخابات مازندران، در اسرع وقت انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها