خبرهای داغ:
امام جمعه شیروان گفت: معروف روز ما توصیه و تشویق مردم به شرکت در انتخابات است که اگر در این مقطع زمانی انتخابات پرشوری داشته باشیم دندان دشمنان را شکسته‌ایم.
کد خبر: ۸۶۲۲۶۴۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان و رئیس ستاد شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان شیروان در چهارمین جلسه این ستاد با تبریک سی و هفتمین سالروز فرار شاه از ایران گفت: یکی از برکات امربه‌معروف و نهی از منکر بیرون کردن دیو طاغوت از کشور بود.

وی با اشاره به اینکه برخی تصورشان این است که امربه‌معروف و نهی از منکر اثری در جامعه ندارد افزود: اگر آن‌ها سخنرانی‌های امام خمینی(ره) را توجه نمایند همیشه در سخنان ایشان امربه‌معروف و نهی از منکر بود.

رئیس ستاد شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان شیروان گفت: بدترین منکر، طاغوت است و همه اولیا آمده‌اند تا مردم را از طاغوت برهانند که امام(ره) با امربه‌معروف مردم توانست یزید و یزیدیان را بیرون براند و مکتب امام حسین(ع) را در جامعه احیا کند.

حجت‌الاسلام کوثری گفت: باید انتخاباتی بدون تشنج داشته باشیم متاسفانه برخی بداخلاقی‌ها از سوی کاندیداها و طرفداران آنان صورت گرفته است که خوشایند نیست.

در ادامه سرهنگ علی‌اصغر امیری، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شیروان و دبیر ستاد شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان با مرور مصوبات پیشین ستاد گفت: جذب و تشکیل طلایه‌داران به‌خوبی صورت گرفته است و افراد زیادی در این زمینه جذب‌شده‌اند.

وی در ادامه گفت: پیگیر تشکیل و راه‌اندازی ستاد خبری شورای امربه‌معروف و نهی از منکر هستیم و به‌زودی با تهیه مکان مستقل آغاز به کار می‌کند.

سرهنگ امیری یکی از نیازهای امروز جامعه و بازاریان را آموزش‌ احکام و فقه بازار عنوان کرد و افزود: اگر این امر از سوی علما و روحانیون صورت پذیرد بسیاری از مشکلات بازاریان و مردم حل می‌شود.

دبیر ستاد شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان شیروان یکی از مهم‌ترین خروجی‌های جلسه این ستاد را برگزاری حلقه‌های صالحین روسای ادارات برشمرد و ضمن تأکید به برگزاری دو جلسه دیگر تا پایان سال جاری افزود: به برخی مباحث مطرح‌شده در این حلقه‌های صالحین از سوی برخی مدیران جامه عمل پوشانده شده است.

احمد زیبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو اصلی ستاد شورای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان شیروان گفت: با اجرایی کردن قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه به‌منظور حفظ قوت و اصالت زبان فارسی به‌عنوان یکی از ارکان هویت ملی ایران و زبان دوم عالم اسلام و معارف و فرهنگ اسلامی که این ممنوعیت شامل مسئولین و رسانه‌ها نیز می‌شود بسیاری از عناوین سطح شهر تغییر کرده است.

وی گفت: با تفاهمی که با اتاق اصناف شیروان انجام شد در مواردی از صنوف برخوردهایی صورت گرفته است و مواردی نیز در مرحله پیشگیری از اقدام آن‌ها جلوگیری به‌عمل‌آمده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: در هرسال قریب به 1000 اسم تقاضا و صادر می‌گردد که از سال گذشته تاکنون برای هیچ اسامی بیگانه‌ای در صنف‌های مختلف شیروان صادر نشده است.

زیبایی افزود: در اجرایی کردن قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در سطح استان پیشتاز هستیم و هم‌اکنون کمتر از 10 مورد اسامی بیگانه در سطح شهر وجود دارد.

"حمیدرضا مایل" معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان نیز با اشاره به اینکه دایره فعالیت و خدمات این اداره بسیار گسترده است افزود: آموزش‌های بسیاری برای صنف‌های بازار شیروان در طی سال برگزار می‌گردد که می‌توانیم در این کلاس‌ها از علما و روحانیون نیز بهره ببریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها