اولین همایش کودکان قرانی در نکا برگزار می شود

با هدف ترویج معارف قرانی، نخستین همایش کودکان قرآنی در سطح شهرستان نکا به همت موسسه فرهنگی قرآن‌وعترت عروج مهر و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۲۵۸۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از پیک نکا،همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) و روز غزه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با همکاری موسسه فرهنگی قرآن‌وعترت عروج مهر، همایش کودکان قرآنی را برای اولین بار در سطح شهرستان برگزار می‌کنند.

معصومه سلیمانی مدیرعامل موسسه عروج مهر در گفت‌وگویی اظهار کرد: در این برنامه برای نخستین بار سعی می‌شود که این همایش را کودکان قرآن‌آموز و فعال در عرصه‌های قرآنی به صورت کاملاً خودگردان و با اجرای تمام برنامه‌های آن برگزار کنند.

وی افزود: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است، همچنین بیعت با امام زمان(عج)، ارائه برنامه‌های قرآنی و تجلیل از قرآن‌آموزان و مربیان برتر موسسه عروج مهر از دیگر بر برنامه‌های درنظر گرفته شده در این مراسم است که تمام موارد اجرایی از مجری‌گری تا انجام فعالیت‌ها تنها توسط قرآن‌آموزان خردسال انجام می‌شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن‌وعترت عروج مهر، زمان برگزاری این برنامه را از ساعت 15 تا 17 روز سه شنبه 29 دی اعلام و اضافه کرد: این همایش در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار می‌شود و علاقمندان به معارف قرآنی می‌توانند در آن شرکت کنند.

همچنین مهدی روحی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا در این خصوص، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ قرآن و معارف الهی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از ارکان ذاتی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، لذا برای نهادینه‌سازی این فرهنگ پربار باید از همان سنین کودکی با عزیزان خود کار کنیم و مسیر روشن قرآن را پیش روی آنان بگذاریم.

وی گفت: لزوم برنامه‌ریزی برای سنین دانش‌آموزی نه‌تنها ضروری است بلکه یکی از عوامل سلامت جامعه در نسل‌های آتی خواهد بود و این افتخار بزرگی است که ما در این راه از تعالیم اسلامی بهره ببریم.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با بیان حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان در این همایش، خاطرنشان کرد: این برنامه باحضور فاطمه فیروزآبادی دختر شهید مدافع حرم شهرستان نکا، عبدالرحیم فیروزآبادی به همراه تجلیل از خانواده این شهید برگزار می‌شود که برنامه‌هایی از قبیل دکلمه خوانی، تلاوت سوره‌هایی از قرآن، اجرای برنامه‌های حفظ و ... توسط کودکان قرآن‌آموز برای آن درنظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها