لایحه توسعه فضاهای فرهنگی و معنوی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با خارج شدن 18‌هزار مترمربع فضای تجاری به تصویب شورای شهر مشهد رسید.
کد خبر: ۸۶۲۲۵۲۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد در زمینه این لایحه اظهار داشت: در فرایند بهسازی بافت فرسوده منطقه ثامن، به‌واسطه خطای بزرگ مشاوران، اطراف حرم امام رضا(ع) به منطقه تجاری تبدیل و تعداد ساختمان‌های تجاری به قدری است که منطقه اشباع شده است.

وی با بیان اینکه این فضاهای تجاری با روح زیارت سازگاری ندارد، افزود: شهر مشهد سالانه پذیرای دو میلیون زائر غیرایرانی است که جز عرضه اقلام چینی هیچ چیز دیگر برای عرضه به آن‌ها در اطراف حرم مطهر وجود ندارد.

اخلاقی ادامه داد: 18‌هزار مترمربع در اطراف حرم مطهر باید از حالت تجاری خارج شود و این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری است بر این اساس فضای فرهنگی در اطراف حرم رضوی باید افزایش یابد.

علی اصغر نخعی، رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد نیز در این جلسه بیان کرد: وارونه جلوه دادن، بدترین شکل مواجهه با این لایحه و درآمدزایی آن برای شهرداری، کذب محض است.

وی افزود: طبق این لایحه باید 20‌هزار میلیارد ریال اوراق وقف فروخته و صرف توسعه و ایجاد راه باغ شود که این امر سودی برای شهرداری مشهد ندارد.

در این نشست لایحه به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید و به شهرداری مشهد اجازه داده شد در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و معنوی در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از راه بهره‌گیری از ظرفیت اقتصادی روسطحی و زیرسطحی راه باغ‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اقدام کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها