رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی:

تایید 58درصد ثبت نام کنندگان/27بهمن اسامی نهایی اعلام می شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از تایید 58درصد ثبت نام کنندگان(360 نفر از 623 نفر) برای نمایندگی مجلس خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۲۵۰۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، عباسعلی اسدی افزود: از مجموع این نامزدها 31 نفر انصراف داده، 111 نفر عدم احراز و 121 نفر رد صلاحیت شدند.
وی با اعلام اینکه دو نفر از نمایندگان فعلی استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده اند، گفت: از نظر تائید صلاحیت بیشترین و کمترین تائیدی به ترتیب مربوط به ورزقان با 78درصد و و بناب با 40درصد است.
اسدی عدم احراز صلاحیت شده را مربوط کسانی عنوان کرد که در استان شناخته نشده اند.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون افراد رد صلاحیت شده و عدم احراز شده تا سه روز فرصت دارند شکایات خود را به همراه مدارک مستند اعلام کنند، تاکید کرد: پس از این سه روز بررسی ها ادامه پیدا کرده و 16بهمن اسامی نفرات اعلام می شود.
اسدی با اشاره به اینکه در این مرحله هم کسانی که رد صلاحیت می شوند فرصت اعتراض خواهند داشت گفت: در 27بهمن اسامی نهایی اعلام می شود.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی تاکید کرد: روند تائید صلاحیت ها بر اساس مستندات قانونی بوده و تابع فشارهای غیرمعمول و غیرمنطقی نیستیم و اگر کسی اعتراضی داشته باشد می تواند از طریق مجاری قانونی عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش رهبر فرزانه انقلاب عمل به قانون در زمینه انتخابات فصل الخطاب بوده و آن را مصداق حق الناس می دانیم.
اسدی اظهار کرد: بر اساس ماده 30قانون انتخابات افراد محروم شده از داوطلب شدن در انتخابات مشخص شده اند که از جمله این افراد کسانی هستند که در تحکیم مبانی رژیم سابق نقش داشته اند.
وی افزود: مالکان بزرگ زمین خوار، وابستگان تشکیلاتی و هواداران احزاب، سازمان ها و گروه هایی که غیرقانونی بودن آن ها ثابت شده و محکومان به ارتداد نمی توانند در انتخابات ثبت نام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار