جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی عنوان کرد

اعزام 5 هزار دانشجوی خراسان رضوی به راهیان نور/ راهیان نور بستری در جهت تربیت نیروی همطراز انقلاب

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی از اعزام 5 هزار دانشجو در قالب 8 کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دو مرحله بهمن و اسفند سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۲۳۷۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد بهرامی امروز در نشست خبری راهیان نور دانشجویی خراسان رضوی که در محل سازمان بسیج دانشجویی استان برگزار شد، بیان داشت: راهیان نور یکی از باشکوه ترین برنامه‌های فرهنگی کشور است که هر ساله برگزار می‌شود.

وی اشاره داشت: با اعزام این کاوان‌ها درصددیم نسل جوان را نسبت به گذشته تاریخی پر افتخار خود آشنا ‌کنیم تا بتوانند از این گنجینه تمام نشدنی استفاده و قابلیت خود را شناسایی کنند.

بهرامی با تاکید بر این مطلب که نباید نسبت به دفاع مقدس غفلت کنیم ابراز داشت: در جنگ مسئله تربیت نیروی همطراز انقلاب اتفاق افتاد که نمونه‌های بارز آن شهید حسن باقری است که می‌ تواند الگوی خوبی برای دانشجویان باشد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: اردوی راهیان نور از نظر علمی و معنوی، می‌تواند تاثیر بسزایی در تربیت نیروهای همطراز انقلاب داشته باشد چرا که دو رکن معرفت و ایمان در این اردوی معنوی رقم می‌خورد.

وی در ادامه از اعزام 5000 دانشجو در قالب 8 کاروان‌ به مناطق عملیاتی جنوب کشور در بهمن و اسفند سال جاری خبر داد و افزود: اولین مرحله اعزام از دوم تا 18 بهمن ماه و مرحله دوم از 16 تا 21 اسفندماه خواهد بود که در مرحله اول 2000 نفر و مابقی در مرحله دوم اعزام می‌شوند.

بهرامی بیان داشت: در خصوص برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی، تعامل ما با معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها رضایت بخش است و امیدواریم برای اعزام دانشجویان بیشتر به مناطق عملیاتی این همکاری ارتقا یابد.

وی پیرامون محدودیت‌ها و مشکلات این اردوها گفت: بیشتر محدودیت های ما در زمینه مالی است به همین دلیل با توجه به استقبال زیاد دانشجویان تعداد محدودی اعزام می‌شوند.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی اشاره داشت: برای اعزام دانشجویان به راهیان نور دریایی بایستی زیرساخت‌های لازم از جمله منابع مالی فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان از مناطق فکه، فتح المبین، چزابه، کانال کمیل و حنظله، دهلاویه، طلائیه، پاسگاه زید، اروند رود، شلمچه و نحر خین و نیز یادمان‌های بیمارستان امام حسین(ع) و شرق کارون بازدید می‌کنند.

بهرامی عنوان داشت: 60 درصد هزینه این اردوها توسط دانشگاه‌ها، 30درصد توسط بسیج و سپاه‌ و 10 درصد دیگر توسط دانشجویان پرداخت می‌شود.

وی در ادامه از حضور 50 راوی دفاع مقدس همراه با کاروان‌ها خبر داد و افزود: همچنین به این اردو 30 خادم برادر و خواهر اعزام می‌شوند که از این تعداد 12 نفر خواهر هستند.

بهرامی توزیع 15000 تیراژ نشریه بین زائران، تولیدات رادیویی، پخش کلیپ با موضوعات مختلف و تولیدات تصویری را از جمله برنامه‌های فرهنگی در این اردو برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها