کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران صبح امروز در حالیکه کیفیت هوا در شرایط سالم قرار داشت تشکیل جلسه داد و برای دو روز آینده مدارس تهران را تعطیل کرد. این در حالی است که در بیشتر روزهای اوج آلودگی هوا حتی مهدهای کودک هم تعطیل نشدند!
کد خبر: ۸۶۲۲۳۵۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز در حالی خبر تشکیل کمیته اضطرار و مصوبات این کمیته خبرساز شد که شرایط کیفیت هوا به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در 24 ساعت گذشته در شرایط سالم قرار داشته است!

رستگاری می‌گوید: سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که در دو روز آینده پایداری هوا در تهران ادامه خواهد داشت و بر همین اساس احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها در سطح شهر وجود دارد، اما نکته قابل تأمل اینجاست که به گفته معاون سازمان محیط زیست در دو روز آینده میزان غلظت آلاینده‌ها در بدترین شرایط ممکن به عدد 150 خواهد رسید که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های جامعه است، این در حالی است که در دوره 22 روزه اوج آلودگی هوا در تهران میزان غلظت آلاینده‌ها به 160 هم رسید اما حتی مهدها هم در روز اوج آلودگی تعطیل نبودند!

در حالی کمیته اضطرار صبح امروز تشکیل جلسه داده و تصمیماتی مانند تعطیلی مدارس و تأخیر ساعت آغاز به کار ادارات را مصوب کرده است که در روزهای اوج آلودگی هوا که 22 روز مداوم در شرایط ناسالم قرار داشتیم مدارس تنها چند روز که تعداد تعطیلی آنها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید تعطیل بودند و این تعطیلی‌‌ها قطره چکانی به مردم اعلام می‌شد اما این بار در شرایط سالم بودن هوا کمیته مواقع اضطرار تشکیل شده است و برای دو روزی که احتمال افزایش آلاینده‌ها وجود دارد تصمیماتی را اتخاذ کرده است.

نکته قابل تأمل اینجاست که در جلسات اخیر کمیته مواقع اضطرار برخی نمایندگان دستگاه‌ها با تعطیلی مهد‌ها و دبستان‌ها نیز موافقت نمی‌کردند و در مورد تعطیلی مدارس معتقد بودند این تعطیلی‌ها باعث عقب افتادن دانش آموزان از امتحانات و مواد درسی‌شان می‌شود! اما هم اکنون چه اتفاقی افتاده است که همین نمایندگان با تعطیلی مدارس موافقت کرده‌اند؟!

شاید هوای برجام و احتمالا سفر آمانو به تهران این بار در تصمیمات آلودگی هوا تأثیر گذار بوده است چراکه مردم تهران و دانش آموزان روزهای بدتر از این را به یاد دارند که آن هم به گفته برخی نمایندگان ملت به دلیل سفر رئیس جمهور به شهرستان ری مدارس و حتی مهدهای کودک نیز تعطیل نشدند، ایکاش مسئولان پاسخ دهند معیارشان برای تعطیلی‌ها و تشکیل جلسه‌ها سفر و احتمالا رخدادهای سیاسی است یا بر مبنای میزان آلودگی هوا تصمیم می‌گیرند؟!

البته معاون محیط زیست تهران می‌گوید این تصمیمات برای پیشگیری از ایجاد شرایط بحرانی اتخاذ شده است!

ارسال نظرات