48 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان بوشهر تائید صلاحیت شدند

قائم مقام هیات نظارت استان بوشهرگفت: از مجموع 105 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان که صلاحیتشان در هیات های اجرایی تایید شده بود یک نفر انصراف و 48 نفر نیز توسط هیات مرکزی نظارت تائید شد.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۵۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵



 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ حسین حیدری روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:همچنین 20نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز صلاحیتشان توسط هیات نظارت احراز نشد.
وی یادآورشد: تعداد 36 نفر از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در استان بوشهر رد صلاحیت شدند.
قائم مقام هیات نظارت استان بوشهراظهارداشت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت ساعت 24 شنبه شب در اختیار فرمانداری های چهارگانه حوزه انتخابیه برای اعلام به داوطلبان قرار گرفت.
وی گفت: در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت افزون بر اطلاعات ارائه شده توسط مراکز چهارگانه و تحقیقات محلی منابع دیگری نیز ملاک تصمیم گیری قرار گرفت.
حیدری افزود: داوطلبانی که در این مرحله صلاحیتشان رد یا احراز نشده باشد از امروز تا سه شنبه هفته جاری 29دیماه از ساعت 8 تا 16 فرصت دارند با مراجعه به ستاد انتخابات استان بوشهر در استانداری شکایت خود را تحویل نماینده هیات نظارت دهند.
وی یادآورشد: نماینده هیات نظارت مستقر در ستاد انتخابات استان بوشهر فرم های شکایت را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و پس از دریافت فرم ها از داوطلبان آنها را در چند مرحله به دفتر هیات نظارت استان بوشهر تحویل و به صورت فوری نیز در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد.
وی گفت: داوطلبان معترض به نتیجه بررسی صلاحیت آنها در هیات مرکزی نظارت افزون بر ستاد انتخابات استان می توانند در تهران نیز با مراجعه به ورزشگاه تختی شکایت خود را تسلیم نمایندگان شورای نگهبان کنند.
این مقام مسئول اظهارداشت: شورای نگهبان نیز در یک فرصت 20روزه به شکایت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی رسیدگی می کند و چه بسا تجدید نظری در رای صادره هیات مرکزی نظارت انجام شود.
حیدری گفت: پس از دریافت نظر شورای نگهبان دوباره دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان نتایج جدید را در اختیار فرمانداریها قرار می دهد تا به داوطلبان اعلام کند.
وی افزود: ممکن است صلاحیت کسانی که در مراحل قبلی در هیات های اجرایی یا نظارت مورد تائید قرار گرفته باشد توسط شورای نگهبان رد شود که این افراد نیز 3 روز فرصت دارند تا به نظر شورای نگهبان اعتراض کنند.
قائم مقام هیات نظارت استان بوشهر اضافه کرد: در این مرحله نیز شورای نگهبان در فرصت 7روزه ای دوباره به بررسی شکایت ها اقدام و نتیجه را سرانجام به وزارت کشور اعلام و آنها نیز در اختیار فرمانداری ها برای اعلام به داوطلبان قرار می دهند.
حیدری گفت: در نهایت آگهی افراد صلاحیت شده انتخاباتی توسط فرمانداری ها منتشر و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی فرصت 7روز و داوطلبان خبرگان رهبری نیز برای تبلیغات 14روز فرصت دارند.
وی افزود: تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن و داوطلبان خبرگان رهبری نیز از22بهمن آغاز و تا 5 اسفند خاتمه می یابد.
حیدری یادآورشد: 6 اسفندماه ممنوعیت تبلیغاتی داوطلبان است و هفتم اسفندماه نیز با حضور حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای حماسه ای دیگر برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود رقم خواهند زد.
دراستان بوشهر در مهلت قانونی 110 نفر برای مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که از این شمار پنج نفر قبل از اعلام نظر هیات های اجرایی و یک نفر نیز پس از در اختیار قرار دادن اسامی به هیات های نظارت انصراف دادند.
همچنین پنج نفر نیز داوطلب مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر شده اند.
استان بوشهر دارای چهار کرسی نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در پنجمن دوره خبرگان رهبری دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار