خبرهای داغ:
امام جمعه نهبندان گفت: دستگاه‌های خبر پراکنی خارج از کشور، تبلیغات سوء علیه شورای نگهبان راه انداخته‌اند و متأسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز حرف دشمن را تکرار می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۲۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان گفت: حدود 12 هزار نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند که طبق اعلام مسوولان، حدود 8 هزار نفر از این افراد، فاقد سابقه اجرایی هستند.

 

وی اظهار کرد: شورای محترم نگهبان طبق قانون 2 وظیفه اصلی دارد؛ تأیید و برابر کردن قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با اسلام و قانون اساسی و نظارت بر انتخابات.

 

امام جمعه نهبندان افزود: شورای نگهبان از 6 فقیه که از سوی ولی فقیه انتخاب می‌شوند و 6 حقوقدان که با معرفی رئیس قوه قضائیه و تأیید مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند، تشکیل شده است.

 

خزاعی بابیان‌اینکه شورای نگهبان، نظارت عام و استصوابی در انتخابات دارد تصریح کرد: استصوابی به این معناست که شرایطی که ماده 28 آیین‌نامه انتخابات و ماده 50 قانون انتخابات که تحقیقات محلی است را انجام می‌دهد که براساس این شرایط باید صلاحیت داوطلبان برای شورای نگهبان اثبات شود.

 

وی متذکر شد: کسانی که ادعا می‌کنند به تقیدات دینی، احکام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه پایبند هستند، باید موضع‌گیری‌های آن‌ها در خصوص نظام مقدس اسلامی در بُرهه‌های حساس بررسی شود.

 

امام جمعه نهبندان اضافه کرد: اگر داوطلب انتخابات، شرایط را نداشته باشد، عدم صلاحیت و اگر شرایط او برای شورای نگهبان اثبات نشود، عدم احراز صلاحیت برای داوطلب مورد نظر اطلاق می‌شود.

 

خزاعی گفت: هیئت‌های اجرایی انتخابات با تسامح بیش از 90 درصد داوطلبان را تأیید کردند که با این اقدام، رسالت شورای نگهبان را سنگین‌تر شده است اما شورای نگهبان، نظارت استصوابی خود را انجام می‌دهد.

 

وی متذکر شد: اگر برای داوطلبی، عدم احراز یا فاقد صلاحیت درج شد، دنیا از چرخش نمی‌‎ایستد بلکه این فرد اگر اهل خدمت باشد در جای دیگری می‌تواند به خدمتش ادامه دهد.

 

امام جمعه نهبندان گفت: دستگاه‌های خبرپراکنی خارج از کشور، تبلیغات سوء علیه شورای نگهبان راه انداخته‌اند و متأسفانه برخی افراد در داخل کشور نیز حرف دشمن را تکرار می‌کنند.

 

خزاعی افزود: خارجی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی که برای انتخابات ما دل می‌سوزانند، تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات در داخل کشورهای خودشان، سخت‌تر از جمهوری اسلامی ایران است؛ به عنوان نمونه در کشور فرانسه فردی که قصد دارد کاندیدای مجلس شود باید از 30 استانِ فرانسه، 500 امضا از کسانی که قبلا سابقه نمایندگی داشته‌اند، دریافت کند و حرف هیچ نهادی را در تأیید صلاحیت کاندیداها نمی‌پذیرند که این اقدامات در دیگر کشورها، همان نظارت استصوابی بر انتخابات است.

 

وی تأکید کرد: افرادی که صلاحیت آن‌ها تأیید نمی‌شود نباید برای این مسئله جزئی، امنیت کشور را به خطر بیندازند.

 

امام جمعه نهبندان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در روزهای آینده،  تبلیغات ضد و نقیضی  راه می‌اندازند که باید ملت هوشمند باشند و تحت تأثیر قرار نگیرند.

 

خزاعی متذکر شد: اگر دشمنان انقلاب اسلامی، دلسوز ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تحریم‌های ظالمانه را بردارند و مشکلات جدیدی سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی ایجاد نکنند.

 

وی تصریح کرد: افرادی که با سفسطه شورای نگهبان را متهم می‌کنند، با جایگاه قانونی شورای نگهبان آشنا نیستند و شرایط مجتهد جامع‌الشرایط را نمی‌دانند.

 

امام جمعه نهبندان گفت: بزرگانی که در شورای نگهبان هستند از زمان امام خمینی رحمه‌الله‌علیه حضور دارند و مقام معظم رهبری نیز تأیید کرده‌اند.

 

خزاعی بابیان‌اینکه حقوقدان‌های برجسته کشور در شورای نگهبان حضور دارند افزود: افرادی که شورای نگهبان را متهم می‌کنند، نظام را دوست ندارند چراکه وصله‌هایی که می‌گویند، به شورای نگهبان نمی‌چسبد و این افراد، آبروی خودشان را می‌ریزند.

 

وی متذکر شد: جایگاه ویژه شورای نگهبان به آن اجازه نمی‌دهد بد عمل کنند و در شورای نگهبان، بنا بر عدالت است و عدالت مسئله‌ای است که شخص را از انجام کار بد باز می‌دارد.

 

امام جمعه نهبندان گفت: نباید شخصیت‌های کشورمان را در کنار شخصیت‌های دیگر کشورها که دنیایی هستند و هیچ قید و بندی ندارند قرار داد؛ فقهای شورای نگهبان جوانی خود را در راه اعتلای نظام اسلامی گذرانده‌اند.

 

خزاعی افزود: اعضای شورای نگهبان ثابت کردند تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرند و با اتکا به خدا به وظیفه خود عمل می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: میدان خدمت در کشور فراهم است و داوطلبانی که نتوانند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند، می‌توانند در سایر نهادها به خدمت بپردازند.

 

امام جمعه نهبندان تأکید کرد: مردم با انتخاب اصلح حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.


منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها