خبرهای داغ:
شهردار تبریز، بودجه 2850 میلیارد تومانی سال 95 شهرداری تبریز را دقایقی پیش تقدیم شورای اسلامی شهر تبریز کرد.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۲۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،شهردار تبریز با اشاره به این‌که بودجه ارایه شده، از انعطاف لازم برخوردار است، گفت: بودجه سال 95 این قابلیت را دارد که پس از بررسی‌های کارشناسی شورا، با تغییرات سازنده و منسجم همراه باشد.
وی، ارتقای کیفیت زیست‌محیطی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارتقای کیفیت فضاهای شهری، توسعه تملک‌های گره‌گشا، گسترش سیستم حمل و‌نقل عمومی، توسعه ناوگاه حمل‌و‌نقل ریلی در دو بخش مترو و تراموای و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از محورهای بودجه 95 خواند.
نجفی خاطرنشان کرد: بودجه با در نظر داشتن ردیف‌های تکراری، حدود 2850 میلیارد تومان، یعنی معادل بودجه سال پیش است که این رقم با حذف ردیف‌های تکراری معادل 2400 میلیارد تومان خواهد بود.
وی با اشاره به پیش‌بینی دو ردیف ویژه در خصوص اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی گفت: در صورت آمادگی شرایط، با تصویب شورا، حدود 200میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای قطار شهری استفاده خواهد شد.
نجفی با اشاره به این‌که شورا اجازه برخورداری دوهزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی را به شهرداری داده است، بیان کرد: از این مبلغ، تاکنون 180میلیارد تومان مورد استفاده قرار گرفته و در صورت نیاز برای طرح‌های اولویت‌دار یا دیگر شرایط ضروری، از مصوبه شورا استفاده خواهد شد.
شهردار تبریز همچنین به وضعیت دو منطقه جدید 11 و 12 اشاره و اظهار کرد: در بودجه سال آینده، هیچ‌گونه عملیات دستی در این دو منطقه پیش‌بینی نشده است.
وی ادامه داد: این دو منطقه، به عنوان مناطق دیجیتال و پایلوت شهرداری تبریز مدنظر بوده و در بودجه سال آینده، تنها رقمی برای ایجاد ساختمان اداری و ساخت یک خیابان نمونه در هر یک از این دو منطقه پیش بینی شده است.

ارسال نظرات