خبرهای داغ:
سردار دکتر حسین سهرابی از فرماندهان گردان های خط شکن عملیات کربلای 5 در جمع مردم ولایت مدار و هم محلی های خانواده شهید امانی از رشادت و دلیری های شهدای شیروان در عملیات کربلای 5 گفت.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۷۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار دکتر حسین سهرابی از فرماندهان گردان های خط شکن عملیات کربلای 5 در جمع مردم ولایت مدار و هم محلی های خانواده شهید امانی با اشاره به انقلاب اسلامی و اهداف بزرگ این انقلاب در ایران و جهان گفت: حضرت امام خمینی انقلاب را فراتر از مسائل اقتصادی و سیاسی می دیدند و ایشان انقلاب اسلامی را زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) می دانستند.

سهرابی با بیان اینکه جنگ  استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با ما هیچ گاه تمامی ندارد گفت: این جنگ طولانی و تاریخی جنگ میان حق و باطل است و با مذاکره و برجام به پایان نمی رسد.

وی در ادامه تنها راه پیروزی در برابر جبهه باطل را تکیه بر سلاح ایمان و توکل بر خدا و دعای بقیه الله و اعتماد به نفس و همت شیرمردانی چون شهیدان امانی و طلوعی و محمدزاده عنوان کرد.

سردار سهرابی به بیان خاطراتی از عملیات کربلای 5 و نقش موثر رهبری و حضرت امام در پیروزی این عملیات و ولایت مداری رزمندگان پرداخت و از رشادت شهید محمدرضا امانی و شهید طلوعی سخن راند.

سردار سهرابی با اشاره به عملیات کربلای 5 گفت: خط افسانه ای عراقی ها در منطقه شرق بصره یا همان شلمچه که به اذعان بسیاری از کارشناسان نظامی غیر قابل نفوذ بود در این عملیات شکسته شد و رزمندگان اسلام توانستند مواضع قدرتمند عراقی ها را تصرف کنند.

وی افزود: در این عملیات جنگ تن به تن و سختی درگرفت بطوریکه فرماندهان ارشد ارتش عراق وارد عمل شدند و دلاور مردانی چون شهید محمدرضا امانی و خداداد طلوعی به درجه رفیع  شهادت نائل گشتند.

سرهنگ علی اصغر امیری فرمانده سپاه شیروان نیز در این آیین فرهنگی با بیان اینکه شهدا آبروی همه جهان هستند گفت: با برگزاری چنین مراسماتی می خواهیم یادمان نرود وقتی از محله ای می گذریم بدانیم قدم برروی خون پاک کدام شهید قرار می دهیم.

امیری افزود: اگر به وصیت شهدا نگاه کنیم می بینیم دو خواسته مهم داشتند یکی اینکه تا آخر بایستید و دیگری اینکه  امام را تنها نگذارید و ولایتمدار باشید.

فرمانده سپاه شیروان گفت: شهدا به خوبی می دانستند امت بدون امام محکوم به فناست.

شهید محمدرضا (میثم)  امانی، متولد مردادماه 1347 ، 12 ساله بود که عضو بسیج سپاه پاسداران شد،در 14 سالگی به جبهه رفت و در 16 سالگی خبرنگار و گزارشگر تصاویر به یاد ماندنی جبهه های حق علیه باطل شد.

شهید امانی خوش گفتار و سخنور بود، در بسیج چهره ای شاخص داشت و از ارتباط بسیار خوبی با مردم و مسوولان شهر برخوردار بود، او تاثیر خوبی بر روی نسل جوان شهرستان گذاشته بود.

محمدرضا مثل بیشتر بچه های شمال خراسان صاف، ساده و بی ریا بود و اخبار و دغدغه های مردم شهرش را به خوبی انعکاس می داد و هر روز صفحات روزنامه با قلم او به آیینه خواسته های مردم شیروان تبدیل می شد و همین احساس مسوولیت بود که از او یک خبرنگار شجاع و بسیجی هنرمند ساخته بود.

محمدرضا، نامی آشنا در میان اصحاب رسانه و هنر داشت که بی قرار بود و شب و روز نمی شناخت، در مدت کوتاه زندگی اش بسیار بزرگ زیست، هجده سال بیشتر نداشت که در 25 دی ماه سال 65 در کربلای شلمچه به کاروان شهیدان پیوست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها