معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دامغان گفت: کتابخوانی باید به فرهنگی جامع و همگانی بدل شود و در این راه کارهای مقطعی نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۳۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، علی محمد مؤیدی زاده در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی، شهردار، رئیس شورای شهرستان و اعضای این انجمن در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته کارهای خوبی برای در دسترس بودن کتاب در اماکن عمومی انجام شد که باید ادامه یابد.

وی ترویج و گسترش فرهنگ صحیح کتابخوانی را مستلزم برنامه‌ریزی و کار ریشه ای دانست و گفت: جذب و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه سودمند غیر درسی باید از پایین ترین سنین آغاز شود و در این راه نقش آموزش و پرورش و بکار گیری مشوق های مناسب و اصولی، کلیدی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دامغان از مدیران مدارس این شهرستان خواست، همگیر شدن فرهنگ کتابخوانی را جزء اصلی ترین برنامه های خود قرار دهند و افزود: نیاز سنجی مطالعه و توجه به علایق و گرایش های مثبت سنین و فرهنگ های مختلف می تواند در رشد دادن فرهنگ کتابخوانی بین نوجوانان بسیار کارگشا باشد.

مؤیدی زاده با استقبال از برگزاری نشست کتابخوان در شهرستان دامغان خواهان تداوم برگزاری این گونه برنامه ها با مشارکت اهالی کتاب و کتابخوانی شد و تصریح کرد: باید پالایش کنیم و کتبی که دارای بیشترین مخاطب و اثر بخشی مثبت هستند را در این نشست ها به اشتراک بگذاریم.

وی فراهم شدن زمینه استفاده عموم مردم دامغان به ویژه دانشجویان دیگر مراکز، محققان، پژوهشگران و همه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی از کتابخانه دانشگاه های این شهرستان را خواستار شد و خاطر نشان کرد: استفاده از این ظرفیت مطلوب می تواند بسیاری از نیازهای دانش آموختگان مدارج عالی شهرستان را برطرف نموده و به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها