خبرهای داغ:
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان:
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان گفت: نشست کتاب‌خوان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه 25 بهمن ماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۱۹۷۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، زهرا خادمیان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان که با حضور معاون فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان دستگاه‌ها و اعضای این انجمن در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برگزار شد،  اظهار داشت: " نشست کتاب‌خوان با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان حوزه کتاب در تالار منوچهری دامغانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست کتاب‌خوان تاکنون در بیش از 300 نقطه کشور برگزار شده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح  استان سمنان نیز تا به امروز سه نشست فرعی در شهرستان‌های مهدی‌شهر، سمنان و آرادان به ترتیب در مهر، آذر و دی ماه و یک نشست اصلی نیز آبان ماه سال‌جاری در گرمسار برگزار شده و یک نشست اصلی بهمن ماه در دامغان و دهم اسفند نیز یک نشست فرعی کتاب‌خوان در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

خادمیان خاطر‌نشان کرد: نشست‌های کتاب‌خوان در واقع همایش‌های صمیمی اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده است که با هدف تبلیغ و ترویج کتابخوانی و معرفی کتابهای مفید با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود و در هر نشست تقریبا 12 نفر در زمانی مشخص به معرفی جذاب کتابی که در حوزه‌های مختلف مطالعه کرده‌اند می‌پردازند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه با توجه به استقبال از نشست‌های کتاب‌خوان می‌توان این نشست‌ها را در فصول دیگر نیز اجرا کرد، افزود: نشست‌های کتابخانه‌ای  کتاب‌خوان سطح محدودتری از اجرای این طرح است که می‌تواند به رونق بیشتر فرهنگ کتاب‌خوانی بالاخص در بین نسل نوجوان و جوان جامعه کمک کند.

عضویت 5000 نفر در کتابخانه‌های دامغان طی سال 94

زهرا خادمیان با پیش بینی عضویت پنج هزار عضو جدید تا پایان سال 94 در کتابخانه‌های شهرستان دامغان اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه تا آذر‌ماه سال‌جاری کتابخانه‌های عمومی این شهرستان چهار‌هزار و 715 عضو فعال داشته و تا پایان آذر 161 هزار و 669 نسخه کتاب موجودی این کتابخانه‌ها بوده است.

وی با اشاره به مراجعه 96 هزار کتاب‌خوان به کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان طی 9 ماه گذشته از امانت گرفته شدن 198 هزار و 885 جلد کتاب توسط این تعداد مراجعه کننده در سال‌جاری خبر داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان بایادآوری این نکته که تمامی کتابخانه‌های وابسته به این نهاد در شهرستان دامغان به‌جز کتابخانه منطقه کوه‌زر، تحت وب فعالیت می کنند، اضافه کرد: این شهرستان دارای سه کتابخانه مشارکتی است که 53 هزار جلد کتاب و یک هزار و 527 عضو فعال دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها