خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع):

نسل جوان باید با سیره و روش شهدا آشنا شوند و راه آنان را ادامه دهند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) در دیدار با خانواده شهید خاکی گفت: نسل جوان ما باید با سیره و روش شهدا آشنا شوند و راه آنان را ادامه دهند.
کد خبر: ۸۶۲۱۹۴۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶










به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام احمدی در دیدار با خانواده شهید اصغر خاکی از شهدای دوران دفاع مقدس ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 6 هزار شهید گلگون کفن استان قم با بیان فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: خط سرخ شهادت ، خط آل محمد (ص) و علی (ع) است گفت: سرمایه اصلی ما اعتقادات ، اسلام و شهدا هستند و نسل جوان ما باید با سیره و روش شهدا آشنا شوند و راه آنان را ادامه دهند.

وی درادامه با بیان آنکه شهدا برگزیده و انتخاب شده توسط خداوند هستند ، گفت: آنان تربیت شده مکتب امیرالمومنین(ع) می باشند که دست ضعفا و فقرا را می گیرند.


نسل جوان باید با سیره و روش شهدا آشنا شوند و راه آنان را ادامه دهند.

مادر شهید اصغر خاکی نیز در این دیدار ضمن بیان خاطراتی از فرزند شهیدش ، به روحیات و خصوصیات وی در قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: روزی فرزندم به منزل آمد در حالی که کفش و لباسی به تن نداشت؛ علت را پرسیدم، گفت: مادر، فقیر نیازمندی را دیدم کنار خیابان نشسته بود و من برای رضای خدا و در راه او آنچه که داشتم دادم تا نامحرمی تن او را نبیند.

همچنین برادر شهید با نقل خاطره ای از شهید خاکی اظهار داشت: ایثار و فداکاری ، حسن خلق و رعایت شئونات اسلامی از بارز ترین ویژگی های وی بود و با همین ویژگی ها باعث شد 9 نفر از نیروهای ارتش در دوران پهلوی را به سوی انقلاب و مبارزه با رژیم بکشاند.

گفتنی است: شهید اصغر خاکی در عملیات طریق القدس در اولین مرحله اعزامش به جبهه ، خط شکن بود و در تاریخ 9/9/1360 در میدان مین به شهادت رسید و در گلزار شیخان قم به خاک سپرده شد.

نسل جوان باید با سیره و روش شهدا آشنا شوند و راه آنان را ادامه دهند.

درقسمتی از وصیت نامه شهید اصغرخاکی آمده است : بدین وسیله به پدر و مادر و برادران عزیز وصیت میکنم که ای عزیزان من ، اگر خون خویش را در این راه دادم به دلیل حفظ اسلام بود و از شما هم میخواهم که تا سر حد عمر از امام تبعیت کرده و از اسلام پشتیبانی کنید چرا که ما هرچه داریم از اسلام است.

ارسال نظرات