مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار خبرداد

آغاز عرضه تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار/ هر شانه تخم‌مرغ 10 هزار و 500 تومان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای صادرات تخم‌مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت این محصول عرضه تخم‌مرغ از روز گذشته در برخی میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۹۰۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار  گفت: برای متعادل‌سازی قیمت تخم‌مرغ در بازار طی هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران طرحی برای توزیع مستقیم تخم‌مرغ آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش تقاضای صادرات تخم‌مرغ‌افزود: برای جلوگیری از افزایش جهشی قیمت تخم‌مرغ و جلوگیری از تأثیرات روانی افزایش تقاضا طرح عرضه تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار وابسته به شهرداری از روز گذشته آغاز شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار بیان داشت: هماهنگی برای اجرای توزیع عرضه مستقیم تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار شهرداری از هفته گذشته آغاز شد و از روز گذشته هم این طرح عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم عرضه تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار وابسته به شهرداری تا عید ادامه یابد، گفت: فعلا توزیع تخم‌مرغ در برخی مراکز آغاز شده و در تلاش هستیم، تا توزیع تخم‌مرغ را به کل میادین میوه و تره‌بار گسترش دهیم.

ترکاشوند بیان داشت: در این میادین هر شانه تخم‌مرغ بسته‌بندی و شیلینگ شده با قیمت 10 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود که 10 درصد از این مبلغ هزینه بسته‌بندی آن است.

وی افزود: با بسته‌بندی و شیرینگ تخم‌مرغ، تخم‌مرغ‌های بی‌کیفیت از بسته جدا می‌شود و احتمال شکستن تخم‌مرغ‌ها هم کاهش می‌یابد.

وی وزن هر شانه تخم‌مرغ را حدود 2 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: حضور دائمی در میادین قطعا به نفع تولید‌کننده و عرضه کننده است.

وی در پاسخ به این سؤال که تا مدتی پیش گفته می‌شد که تولید‌کنندگان تخم‌مرغ، محصولشان را زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسانند و آنها هم به شدت از این موضوع گلایه داشتند، پس چرا اکنون که مقداری قیمت‌ رشد کرده به طوری که می‌تواند زیان تولید‌کننده را در ماه‌های گذشته جبران کند، برای جلوگیری از افزایش قیمت آن تلاش می‌شود، گفت: قیمتی که برای عرضه تخم‌مرغ درب مرغداری در نیمه اول سال ، با توجه به هزینه‌های تولید در نظر گرفته شده بود هر کیلو 3800 تومان و در نیمه دوم سال هر کیلو 4200 تومان بود. 

وی افزود: البته در نیمه اول سال و حتی تا یک ماه اخیر تولید‌کنندگان تخم‌مرغ را با قیمتی بسیار پایین‌تر از هر کیلو 3800 تومان فروختند و این موضوع ضرر و زیان زیادی را به آنها وارد کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار گفت: اما وقتی که کمی قیمت‌ها افزایش می‌یابد، برخی مسائل مطرح شده در رسانه‌ها و ... به گونه‌ای بیان می‌شود که انگار کسی به فکر مصرف‌کننده نیست، بنابراین باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که مسائل پیش نیاید.

ترکاشوند بیان داشت: در حال حاضر با در نظر گرفتن سود 10 درصد برای تولید‌کننده هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری با قیمت 4200 تومان به فروش می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار