یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج:
این استاد دانشگاه گفت: ضررهای کرسنت بیشمار است و این خسارت در طولانی مدت تداوم دارد هنوز انتقاد بر عملکرد دولت به علت فساد اقتصادی کرسنت رفع نگردید که بازتاب قرار دادهای جدید نفتی، عملکرد ناشایست وزیر نفت را به تصویر کشانید.
کد خبر: ۸۶۲۱۸۸۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

رضا کیانی نژاد از اساتید دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر اینکه خسارت کرسنت فسادی نابخشودنی است اظهار داشت: متاسفانه در حوزه نفتی مدیرانی که بتوانند از حقوق ملی دفاع کنند دیده نمی شود و با باورهای خود محور نه قانون مند،حیثیت ایرانی اسلامی را در صیانت از حقوق منابع خود به سوژه ای جنجال آفرین در رسانه های غربی مبدل می سازند.

وی با بیان اینکه پرونده فساد کرسنت توجیه انکار پذیر دولت گشته است افزود: ضررهای کرسنت بیشمار است و این خسارت در طولانی مدت تداوم دارد هنوز انتقاد بر عملکرد دولت به علت  فساد اقتصادی کرسنت رفع نگردید که بازتاب قرار دادهای جدید نفتی، عملکرد ناشایست وزیر نفت را به تصویر کشانید.

کیانی نژاد گفت: قرار دادها ی جدید نفتی در دو هفته بررسی شد که این مدت زمان کوتاه مشکلات اساسی در پی دارد به نظر می رسد عدم افشاگری دولت چه در زمینه کرسنت و چه قراردادهای جدید نفتی واکاوی بیشتر را برای معتقدان نظام می طلبد تا به بررسی جوانب آن بپردازند.

وی گفت: قرار دادهای جدید نفتی الگو گرفته شده از قراردادهای عراق است که  با شرکت های خارجی منعقد گردیده است این در حالی است که موقعیت ایران با عراق تفاوت زمین به آسمان است.

این استاد دانشگاه افزود: افرادی قراردادهای نفتی بالادستی را تنظیم می کنند که از منافع پایین دست اطلاعی ندارند و باید در تفویض اختیارات بازنگری شود.

کیانی نژاد در خاتمه اشاره کرد: از متولیان نفتی می خواهم تا منافع ملی را به تاراج ندهند و حیف و میل ثروت ملی نداشته باشند.


ارسال نظرات