رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

افراد مفسد و فتنه‌گر جایی در مجلس ندارند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه شورای نگهبان باید براساس عدالت و منافع ملت عمل کرده و به فشارها توجه نکند، گفت: افراد خائن، جنایتکار، مفسد، عامل بیگانه و فتنه‌گر جایی در مجلس ندارند.
کد خبر: ۸۶۲۱۸۷۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛ داود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به انتشار برخی اخبار پیرامون فشارهای تعدادی از گروه‌ها و احزاب سیاسی به شورای نگهبان برای تائید صلاحیت نامزدهای خاص، گفت: مطالبه ملت ایران و جنبش دانشجویی از شورای نگهبان این است که عدالت و حق‌الناس را رعایت کند.

وی افزود: یکی از مصادیق حق‌الناس و عدالت این است که اگر کسی صلاحیت ندارد نباید وارد عرصه انتخابات به عنوان نامزد و کاندیدا شود و شورای نگهبان نباید این اجازه را به کاندیداهای بی‌صلاحیت برای ورود به عرصه انتخابات بدهد.

گودرزی تصریح کرد: در همه دنیا دستگاه‌هایی وجود دارد که صلاحیت کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند را بررسی کرده و بر این امور نظارت می‌کنند، ما هم همین انتظار را از شورای نگهبان داریم و این انتظار بی‌جایی نیست.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه گفت: هر عقل سلیمی این را می‌پذیرد که یک نهادی به صلاحیت کاندیداها نظارت کند زیرا مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران جایگاه کوچک و کمی نیست که هر کسی بتواند بدون داشتن صلاحیت وارد آن شود.

وی افزود: شورای نگهبان باید از جمهوریت نظام دفاع کند به این معنا که کسانی بتوانند وارد مجلس شوند که در شان ملت باشند. افراد خائن به ملت،‌ مفسد، جنایتکار، عامل بیگانه و فتنه گر نباید به عنوان نماینده ملت فعالیت کنند و جایی در مجلس ندارند. این‌ها نمی‌توانند نمایندگی ملت ایران را بر عهده بگیرند.

گودرزی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام پر تعداد نامزدها در انتخابات پیش‌رو، خاطرنشان کرد: ما 290 کرسی در مجلس داریم ولی این بار برای هر کرسی در حدود 40 نفر ثبت‌نام کرده‌ است که به نظر می‌رسد تلاش‌هایی شده تا شورای نگهبان را در تائید صلاحیت‌ها با مشکل روبرو کنند.

وی گفت: این اشکالی ندارد که انتخابات رقابتی شود و کاندیداها با هم رقابت کنند، اما این که عده‌ای با این هدف در انتخابات ثبت‌نام کنند که فشار را روی شورای نگهبان بیشتر کرده و دقت این شورا را در تائید صلاحیت افراد کم کنند، درست نیست.

گودرزی تاکید کرد: تعداد زیاد ثبت‌نام کننده، انتخابات را برای مردم با مشکل روبرو می‌کند. بالاخره مردم باید کاندیداها را دقیق بشناسند، گذشته، سابقه، شعارها و ایده‌های نامزدها را بررسی کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: شورای نگهبان باید عدالت را به عنوان معیار قرار دهد و به فشارها به هیچ وجه توجه نکند و فقط براساس عدالت و منافع ملت عمل کند و مطمئن باشد حمایت ملت را پشت سر خود دارد

ارسال نظرات