هشدار یک حقوقدان درباره قراردادهای جدید نفتی:

آقای زنگنه، حکومت‎رانی برمنابع نفتی را رها سازد

این حقوقدان گفت: از مجلس توقع می رود تا بر اقدامات وزارت نفت، وزیر نفت و دولت رسیدگی نماید و از کارشناسان زبده و حقوقدانان متعهد در این راستا بهره گیرد تا شاید وزیر نفت حکومت‎رانی بر جزایر منفک شده نفتی را رها سازد و فرصت مدیریت را به سایرین داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۲۱۸۲۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

نایب علی خلیلی دکترای حقوق و حقوقدان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر اینکه ضعف دیپلماسی وزارت نفت در قراردادهای جدید خسارات بیشتری از کرسنت را پایه گذاری می کند اظهار داشت: متاسفانه قرار دادهای جدید نفتی موسوم به آی پی سی خسارات بیشتری نسبت به قرارداد کرسنت در آینده کشور در راستای صیانت حقوق ملی ایجاد خواهد کرد، دولت و وزارت نفت با نظرات یکسو گرایانه سلیقه ای از منافع ملی در طولانی مدت چشم پوشی کرده است.

خلیلی با انتقاد بر قراردادهای جدید نفتی،آنها را نامشروع دانست و افزود: دولت و وزارت نفت از اجرای قانون اساسی خود را تبرئه می سازند و بارها کارشناسان اعلام داشته اند قراردادهای تجاری نفتی جدید، سلب امتیاز از خودی و واگذاری به بیگانگان است که خلاف اصل46،47و 48 قانون اساسی است.

وی گفت: از مجلس توقع می رود تا بر اقدامات وزارت نفت، وزیر نفت و دولت رسیدگی نماید و از کارشناسان زبده و حقوقدانان متعهد در این راستا بهره گیرد تا شاید وزیر نفت حکومت‎رانی بر جزایر منفک شده نفتی را رها سازد و فرصت مدیریت را به سایرین داشته باشد.

این حقوقدان در خاتمه بیان داشت: قراردادهای  جدید نفتی خسارات سنگین میلیاردها دلاری را برای منافع ملی ایجاد خواهد داشت و بازتاب بدی را در داخل و خارج از کشور موجب می گردد.

ارسال نظرات