همزمان با سالگرد فرار شاه، کتاب «مبانی معرفتی اندیشه امام خمینی» از دکتر علی جعفری هُرِستانی توسط نشر سدید منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۷۶۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به  گزارش خبرگزاری بسیج،  کتاب «مبانی معرفتی اندیشه امام خمینی» اثر دکتر علی جعفری هُرِستانی توسط نشر سدید(انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام) و به اهتمام مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید منتشر شد.

در پشت جلد این اثر آمده است:

بی‌شک وجه تمایز مکتب‌های اندیشه‌ای که ظهور پیدا کرده‌اند، به برداشت آن‌ها از هستی و انسان و به عبارتی به تفاوت در جهان‌بینی آن‌ها بازمی‌گردد. معمار کبیر انقلاب اسلامی، با دغدغۀ رهایی انسان از چنگال دنیای مدرن که مبتنی بر ماتریالیسم و اومانیسم است، انقلابی بر پا کرد که لازم است برای درک درست پیدا کردن از اهداف آن و شناخت وضعیت کنونی و نواقص و کاستی‌ها در پیمایش راه پیش روی انقلاب، پیوسته و مداوم، بازخوانی، تحلیل و تفسیر از مبانی معرفتی بنیان‌گذار این انقلاب صورت گیرد تا بتوان غرض اصلی از تشکیل این حکومت اسلامی را به نحو بهتری محقق کرد.

با توجه به جامعیت امام خمینی‌رحمه‌الله در ابعاد مختلف مکتب اسلام، اعم از فقه، فلسفه، عرفان و ... درک برداشتی که ایشان بر اساس این ابعاد مکتب اسلام در زمینه سیاسی و اجتماعی داشتند، ضروری می‌نماید. اثر حاضر بر آن است تا تأثیر مبانی انسان‌شناسی امام خمینی‌رحمه‌الله را بر اندیشۀ سیاسی و اجتماعی ایشان روشن نماید.

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در ۱۹۹ صفحه و به قیمت ۱۰,۰۰۰ تومان در زمستان ۹۴ منتشر شده است.

برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی-فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۵۸۵۰، ۰۲۱۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل فرمائید.

ارسال نظرات