خبرهای داغ:
امام جمعه فردوس گفت: به نظر می رسد افرادی تنها بمنظور هجمه به شورای نگهبان کاندید شدند تا این موضوع را که شورای نگهبان کاندیداها را به صورت اتوبوسی رد صلاحیت کرده است را مطرح کنند.
کد خبر: ۸۶۲۱۶۷۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمدرضا بابایی ماهانی نژاد امام جمعه فردوس در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: هم اکنون 36 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و تقریبا در این مدت 36 انتخابات برگزار شده است.

 

وی افزود: وظیفه شورای نگهبان مواظبت و مراقبت از این است که افرادی که صلاحیت ندارند و شایسته نیستند وارد مجلس نشوند که تاکنون هم به این وظیفه شرعی و قانونی اش به خوبی عمل کرده است.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه برای انتخابات مجلس امسال تعدادی زیادی کاندید شدند تصریح کرد: اما متاسفانه در این بین افرادی هم بودند که در دوره های قبل رد صلاحیت شده بودند و می دانستند که امسال هم تایید صلاحیت نخواهند شد.

 

بابایی ماهانی اظهارکرد: به نظر می رسد این افراد تنها بمنظور هجمه به شورای نگهبان کاندید شدند تا این موضوع را که شورای نگهبان کاندیداها را به صورت اتوبوسی رد صلاحیت کرده است را مطرح کنند.

 

وی گفت: در واقع چون مجلس در رأس امور است و سرنوشت کشور به آن بستگی دارد، باید افرادی وارد مجلس شوند که پایبند به نظام باشند و نسبت به احزاب و گروه ها وابستگی نداشته باشند.

 

امام جمعه فردوس تاکید کرد: مردم باید در این زمان نسبت به تبلیغات شوم دشمن آگاه باشند و رد شدن افراد را نه به حساب بی موالاتی شورای نگهبان بلکه ثبت نام افراد بدون صلاحیت را به حساب توطئه ها و تضعیف بر علیه نظام بگذارند.

 

بابایی ماهانی افزود: افرادی که در شورای نگهبان فعالیت می کنند افرادی متدین هستند که دین خود را به دنیا نمی فروشند و قطعا هیچ جناح و بینش سیاسی در رأی آنها تغییری ایجاد نمی کند. شورای نگهبان هرگز در تصمیمات خود احساسی عمل نمی کند و به هیچ عده ای رانت نمی دهد.

 

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان برای حفظ آبروی افراد، رد صلاحیت آنها را مکتوب و با مستندات به آنها اعلام می کند مگر اینکه خود کاندیداها رد صلاحیت خود را افشا کنند. در هر صورت ملاک قانون و رعایت قانون است و همه شخصیت ها بر رعایت قانون تاکید دارند تا تا بهانه ای دست دشمن نیاید.

 منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها