آیت‌الله توکل در مراسم اربعین شهید شیخ‌الاسلامی:

‌روی عکس شهدا به جای روبند سیاه‌ باید روبند قرمز یا سبز نصب شود

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: روی عکس شهدا به جای روبند سیاه، باید روبند قرمز یا سبز نصب شود چرا که آن‌ها عزت و افتخار آفریدند و به جوان‌ها درس شرافت و مردانگی دادند.
کد خبر: ۸۶۲۱۶۱۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله سید‌ رحیم توکل در مراسم اربعین پاسدار مدافع حرم، شهید مصطفی شیخ‌الاسلامی‌کندلوس که با حضور اقشار مختلف مردمی، مسئولان کشوری و لشگری و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد جامع چالوس برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیا یک‌بار بیشتر تکرار نمی‌شود، اظهار کرد: این‌گونه نیست که یک‌بار به دنیا بیاییم و تجربه کسب کنیم و بار دیگر از این تجربه استفاده کنیم بلکه پایان این یک‌بار دنیا، مرگ است.

توکل با بیان اینکه دنیا محل خرید و فروش است، افزود: به صراحت در روایات آمده که خریدار خداوند و فروشنده نیز انسان‌‌ها هستند که جان و مال خود را در راه خدا اهدا می‌کنند و در مقابل عزت الهی و بهشت نصیب آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با جان و مال جهاد کنیم، خاطرنشان کرد: شهید شیخ‌الاسلامی گام به گام با شهدا و امام شهدا آشنا شد و در نهایت نیز به آن‌ها پیوست.

این استاد حوزه علمیه قم به سخنان رهبر معظم انقلاب در شهرستان چالوس که فرمودند «چالوس قدمگاه 21 هزار شهید گیلان و مازندران است»، تصریح کرد: بسیاری از رزمندگان در تیپ سوم امامت چالوس دوره‌های آموزشی خود را سپری می‌کردند و پایه‌های ایمان را محکم کرده و درس شهادت می‌آموختند و سپس به مناطق دفاع مقدس اعزام می‌شدند و این برگ زرینی برای شهرستان چالوس است.

وی اظهار کرد: شهید شیخ‌الاسلامی با وجودی که می‌دانست فرزندی در راه دارد اما ندای «لبیک یا حسین (ع)» سر داد و شهید شد تا حرم اهل‌بیت (ع) حفظ بماند.

توکل با اشاره به اینکه افتخارات این شهدا باید به نسل‌های حاضر و به ویژه نسل آینده تبیین شود، تصریح کرد: چالوس 5 هزار شهید تقدیم دین و انقلاب کرده و افتخار بزرگی برای این منطقه است.

وی تاکید کرد: بر روی عکس شهدا به جای روبند سیاه، باید روبند قرمز یا سبز نصب شود چرا که آن‌ها عزت و افتخار آفریدند و به جوان‌ها درس شرافت و مردانگی دادند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید کاری کنیم تا از غافله عقب نمانیم، گفت: وقتی دل و باطن انسان با نور اهل‌بیت نورانی و معطر شد، این طهارت جان به ثمر می‌نشیند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار