امام جمعه خرمدره:

امام حسن عسگری دورانی حساس و متفاوت را سپری کرد

امام حسن عسگری در خفقان خاص آن زمان بود و دورانی حساس و متفاوت را سپری کرد و در این دوران به تربیت شاگردان و حفظ فقه تشیُّع و اندیشه‏ ناب اسلام در برابر دشمنان و مخالفان بود.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۷۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه خرمدره در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان خرمدره ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) گفت: دوران امام حسن عسگری در خفقان خاص آن زمان بود و دورانی حساس و متفاوت را سپری کرد و در این دوران به تربیت شاگردان و حفظ فقه تشیُّع و اندیشه‏ ناب اسلام در برابر دشمنان و مخالفان بود و یکی از وظایف سنگینِ وی آماده ساختن شیعیان برای امامت و غیبَت امام زمان، بود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در ادامه به سفارشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات اشاره کرد و افزود: ایشان فرموده اند که انتخابات نعمت بزرگی است که باعث می شود مردم در وسط میدان بمانند و مطلب بعدی رعایت حق الناس در پذیرش داوطلبان صالح است که فرمودند: یکی از حقوق مردم، رعایت حقّ این داوطلبی است که می آید و وارد این میدان می شود و نامزد انتخابات می شود که اگر آدم صالحی است، ما او را رد نکنیم، میدان بدهیم به این که او بیاید و نقطه ی مقابلش هم همین جور است؛ اگرچنان چه آدم ناصالحی است، راهش ندهیم؛ اگرچنان چه در این مجلس - حالا چه مجلس خبرگان، چه مجلس شورای اسلامی، چه در هرجایی که انتخابات هست - آدمی باشد که صلاحیّت قانونی ورود در اینجا را نداشته باشد و ما از این اغماض کنیم، صرف نظر کنیم، رعایت نکنیم، دقّت نکنیم و او وارد بشود، این هم باطل کردن حقّ مردم است، خراب کردن حقّ مردم است؛ این هم ضدّ حقّ النّاس است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات اظهار داشت: اندیداهای انتخابات مجلس که برخی فعالیت های خود را شروع کرده اند مطالب واقعی را بیان کنند و هم به شخصیت خود احترام قائل شوند و هم به شخصیت مردم و آن مطالبی را که امکان پذیر نیست را بیان نکنند.

حسینی در ادامه با اشاره سفارش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی مضر و غلط است افزود: کاندیداهای انتخابات مجلس که برخی فعالیت های خود را شروع کرده اند مطالب واقعی را بیان کنند و هم به شخصیت خود احترام قائل شوند و هم به شخصیت مردم و آن مطالبی را که امکان پذیر نیست را بیان نکنند.

وی همچنین به دستگیری تفنگداران امریکائی توسط سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: این نشان از قدرت جمهوری اسلامی و برای کشورهای منطقه و جهان دارای پیام بود.

حسینی در ادمه ضمن تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی گفت و زیارت آن بسیار سفارش شده و ثواب آن نزدیک به ثواب زیارت امام حسین(ع) است .

خطیب جمعه خرمدره همچنین شهادت ججت الاسلام نواب صفوی و وفات حضرت معصومه را تسلیت گفت و تاکید کرد که مساجد و هیئت امنای حسینیه در خصوص این مناسبت ها برنامه و مراسم برگزار کنند.

ارسال نظرات