خبرهای داغ:
امام جمعه طبس با اشاره به توقیف دو فروند شناور رزمی آمریکایی در آب‌های خلیج فارس گفت: این عمیات برای آمریکا و آل سعود پیام داشت که اگر دشمن و آمریکا قصد تجاوز به ایران اسلامی را داشته باشند در همان لحظه اول با شکست مواجه می شوند.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۷۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس با بیان حدیثی از امام علی(علیه‌السلام) گفت: امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اگر خدای نخواسته در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود افراد نادرست و بدان روی کار می‌آیند و بعد هر چه دعا کنید دعایتان اجابت نمی‌شود چون امر به معروف و نهی از منکر نکردید.

وی با اشاره به سمینار سراسری ائمه جمعه کشور در تهران و دیدار با مقام معظم رهبری گفت: بیشترین فرمایشات مقام معظم رهبری در آن دیدار در رابطه با اهمیت انتخابات، اهمیت انتخاب اصلح، تاکید بر رعایت قانون در انتخابات، هوشیاری در مقابل قصد نفوذ دشمن در انتخابات بود.

وی گفت: کسانی که میخواهند وارد مجلس شورای اسلامی شوند باید صلاحیتشان احراز شود.

امام جمعه طبس با بیان این که احراز صلاحیت مساله بسیار مهمی است افزود: بعضی از افرادی که در هیات‌های اجرایی یا بعضا در هیات‌های نظارت‌اند اگر از آنها سوال کنید احراز صلاحیت یعنی چه معنای آن را هم شاید نتوانند توضیح دهند و لذا باید آنانی که صلاحیت ها را بررسی میکنند دقت و توجه کنند.

وی ادامه داد: وقتی گفته شد احراز یعنی وقتی این فرد در این پست قرار گرفت به نحو احسن می‌تواند وظیفه خود را انجام دهد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: همه باید از هم اکنون آماده شویم، با اهلش بررسی و مشورت کنیم تا بتوانیم اصلح را بشناسیم.

امام جمعه طبس در خصوص قطع رابطه عربستان با ایران اظهار داشت: وقتی که بعد از انقلاب، آمریکا با ایران قطع رابطه کرد امام(ره) اظهار خوشحالی کردند و فرمودند این قطع رابطه گرگ با میش است و وقتی که آمریکا ارباب عربستان، با ایران قطع رابطه کرده هیچ چیزی نشده حالا عربستان قطع رابطه کند چه میخواهد بشود و خودشان از این قطع رابطه ضرر خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستید که به خاطر جنایانی که وهابیت و آل سعود در کشور های مختلف از جمله بحرین، یمن، سوریه و همچنین اعدام شیخ نمر، جهان اسلام بر علیه سعودی ها قیام کرده و مرگ بر آل سعود در جهان اسلام طنین انداز است.

وی با اشاره به توافق برجام گفت: اجرای برجام نزدیک است و ایران تعهدات خود را انجام داده اما مسئولین باید مراقب شیطنت های آمریکا باشند که در همین روزها مجلس سنای آمریکا علیه ایران قوانینی وضع می‌کند.

وی ادامه داد: باید مسئولین ما توجه کنند که اجرای برجام بر اساس همان دستورالعمل ۹ گانه‌ای که مقام معظم رهبری در نامه به رئیس جمهور و دولت اعلام کردند باشد.

با اشاره به توقیف دو فروند شناور رزمی آمریکایی در آب‌های خلیج فارس آن را عملیاتی بسیار افتخارآفرین خواند و گفت: این شناورها پس از تمکین از اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که ۹ تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند با هوشیاری و بصیرت نیروی دریایی سپاه پاسداران دستگیر شدند.

وی با بیان این که برخورد اسلامی با نظامیان آمریکایی بسیار اهمیت داشت گفت: این برخورد آنقدر مقتدرانه و عزتمندانه بود که جان کری وزیر خارجه آمریکا مجبور شد بیانیه بدهد و از برخورد بسیار خوب مسئولین نظام اسلامی تشکر کند.

وی گفت: این عمیات برای آمریکا و دیگر افرادی که در خط آمریکا حرکت می‌کنند از جمله آل سعود پیام داشت که به فرموده مقام معظم رهبری اگر دشمن و آمریکا قصد تجاوز به ایران اسلامی را داشته باشند در همان لحظه اول با شکست مواجه میشود.

با اشاره به سالروز فرار شاه خائن و همزمانی ایام پیروزی انقلاب با زلزله طبس گفت: وقتی مردم طبس از رادیو شنیدند که شاه فرار کرده، روی خرابه ها میگشتند تا تکه حلبی و چوبی پیدا کنند و چوب را به تکه حلب بزنند و خوشحالی خودشان را از فرار شاه ابراز کنند.

امام جمعه طبس در پایان خطبه ها گفت: این روزها مشکلی که بسیاری افراد به ما مراجعه میکنند بحث بیکاری است که ان‌شاءالله مسئولین ما در فکر باشند این مشکل حل شود.

سالروز امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید بین مصر و اسرائیل، سالروز شهادت شهید نواب صفوی و چند نفر از یاران ایشان، سالروز اعدام انقلابی حسنعلی منصور وزیر رژیم منحوس پهلوی توسط شهید بخارایی از فدائیان اسلام، سالروز شهادت آیت الله سیدمهدی حکیم، سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران توسط امام خمینی(ره)، سالروز ولادت باسعادت حضرت امام عسکری(علیه‌السلام)، سالروز شورای آموزش و پرورش از جمله مناسبت هایی بود که امام جمعه طبس در این هفته به آن ها اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها