خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز :
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز در تبیین فریضه ی امر بمعروف و نهی از منکر گفت: اقامه نماز یکی از زیباترین معروفات است که باید به آن توجه کرد.
کد خبر: ۸۶۲۱۴۷۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان البرز، حجت الاسلام حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر الوند، به تبیین مسئله امر بمعروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که در دستورات دینی ما وجود دارد و به آن سفارش شده، فریضه امر بمعروف و نهی از منکر است.

حسینی افزود: پیامبر اسلام(ص) عاملان به امر بمعروف و نهی از منکر را خلیفه ی خداوند بر روی زمین میدانند که این سخن رسول گرامی اسلام(ص)، نشان از جایگاه والای این فریضه ی دینی دارد.

وی ادامه داد: یکی از معروفات پسندیده و سفارش شده، حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه است که پیامبر اسلام(ص) انرا حج فقراء دانسته اند.

حسینی با بیان اینکه اقامه ی  نماز یکی از زیباترین واجبات دینی و معروفات است عنوان کرد: برای استان قزوین مایه افتخار است که در بهمن ماه سال جاری، اجلاس سراسری نماز در این استان برگزار خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: اگر می خواهیم درآخرت رستگار شده و به مراتب بالای بهشت دست یابیم، باید نماز را با خضوع، خشوع و صفاتی که در سوره مؤمنون اشاره شده بر پا داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز اظهار داشت: حضرت اباعبد الله الحسین(ع) برای برپا داشتن نماز، پرداخت زکات و امر بمعروف و نهی از منکر قیام کردند، اما باید دید که آیا توانسته ایم در مسیر قرآن و سفارشات اهل بیت(علیهم السلام) قرار گرفته و این معروفات را در جامعه اجرایی کنیم.

حسینی عنوان کرد: خواندن نماز با اقامه نماز متفاوت است و همه باید ضمن خواندن  نماز، دیگر مؤمنان را به اقامه نماز جماعت دعوت کنیم.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها