امام جمعه موقت کرمان گفت: ما ملتی نیستیم که بخواهیم باج دهیم و زیر بار ظلم نمی‌رویم و اگر دشمن بخواهد زرنگی کند، ملت ما در برابر آنها ایستاده است/ د ر گزینش افرادی که می خواهند مجلس را شکل دهند باید دقت کرد، به افرادی رأی دهید که صلاح دین، مملکت و مردم را می‌دانند.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۸۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار داشت: نیکی کردن به یکدیگر، همراهی در مسائل معنوی، مادی و عاطفی باید در ارتباط با دیگران مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: ارزش انسان‌ها در جامعه اسلامی و میزان رابطه‌ای که آنها باید با یکدیگر داشته باشند به ایمان افراد بستگی دارد، هرچه ایمان بیشتر باشد، میزان تعامل و همبستگی هم باید بیشتر شود.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به آیات قرآن کریم ابراز کرد: هیچ‌گاه در اندیشه ما یک انسان کافر با یک انسان مومن مساوی نیست، بنابراین در مرزبندی‌های خلقت نیز مرحله به مرحله پیش می‌رویم.

عربپور افزود: اشتراک در فکر را باید به یک اجتماع تبدیل کنیم و این اجتماع مهم‌ترین عامل در ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است و اسلام بر روی اجتماعات تاکید زیادی دارد.

وی ادامه داد: نماز جماعت و نماز جمعه به عنوان نمونه‌هایی از اجتماع مسلمانان است و ثواب و اهمیت زیادی دارد و یکی بودن و همراه بودن از نظر اسلامی دارای تاثیرات بسیاری است.

امام جمعه موقت کرمان اضافه کرد: اگر مسلمانان متحد شوند، قدرت، پیشرفت و سعادتمندی بیشتری دارند و در سایه وحدت می‌توانند در همه جا سیطره معنوی پیدا کنند، اما می‌بینید، دشمن، حساسیت اجتماعات مسلمانان را فهمیده است و جامعه و اجتماعات آنها را از محتوا خالی می‌کند و یا به ایجاد تفرقه در جهان اسلام می‌پردازد.

عربپور عنوان کرد: خدمت و نیکی کردن به دیگران نیز باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم حرکت زندگی ما با توجه به این مسائل در مسیر رضایت خداوند باشد.

وی اظهار داشت: تقوا، خداترسی و پرهیز از گناه، انسان را تقویت می‌کند و افرادی که با تقوا بوده‌اند همواره در برابر ظلم و ستم ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه از ایران ادامه داد: این روز یک روز فرخنده برای ملت ما بود، زیرا فردی که به مردم ظلم می‌کرد با وحدت و همدلی مردم ایران مجبور به فرار از ایران شد.

عربپور ابراز داشت: چند روز قبل دو شناور آمریکایی وارد آب‌های ایران شدند و نیروهای مقتدر و سربلند نیروی دریایی آنها را دستگیر کردند و بعد از آنکه بررسی شد که شناور آنها دچار نقص فنی شده و قصد جاسوسی نداشته‌اند بعد از عذرخواهی وزیر امور خارجه آمریکا آزاد شدند.

وی با اشاره به پیام‌های آزادسازی نیروهای دریایی آمریکا توسط ایران ادامه داد: رافت اسلامی شامل حال نیروهای دریایی آمریکا شد و اقتدار نیروهای مسلح ایران را نیز به نمایش گذاشتیم، زیرا دشمن تصور می‌کند اگر توافق سیاسی صورت گرفت ما در تمام مسائل با آنها موافق هستیم در حالی که در مسئله دفاعی و نظامی ما بسیار مقتدریم و در برابر دشمن تا دندان مسلح کوتاه نمی‌آییم.

امام جمعه موقت کرمان گفت: حمایت خود را از نیروهای مسلح اعلام می‌کنیم و به آنها برای انجام حرکت‌های هوشمندانه احسن می‌گوییم.

عربپور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم قم مبنی بر توجه به نفوذ دشمن و دشمن‌شناسی تصریح کرد: راه زیادی را تا انتخابات هفتم سال‌جاری نداریم و در راستای انتخابات باید به حضور گسترده و آگاهانه ملت در انتخابات توجه کرد، زیرا حضور در انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است.

وی ادامه داد: ما در انتخابات باید تشکیلاتی از نظام را شکل دهیم و این مهم است و همچنین دشمن ما هر انتخابات را فرصتی برای فتنه می‌داند و دشمن چشم طمع به انتخابات دارد و کلید فتنه را در رسانه‌ها و سایت‌های مجازی خودشان زده‌اند.

عربپور بار دیگر بر حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات تاکید کرد و ابراز داشت: به افرادی رأی دهید که صلاح دین، مملکت و مردم را می‌دانند.

وی افزود: در گزینش افرادی که می خواهند مجلس را شکل دهند باید دقت کرد و آگاهانه به کاندیداها رای داد و اگر فتنه‌ای شکل گرفت مردم مانند ۹ دی حضور دارند.

این مسئول با یادآوری این موضوع که تا پایان دی‌ماه ایران باید گام‌هایی را بر اساس برجام بردارد، تصریح کرد: طرف مقابل نیز باید بر اساس تعهدات خود عمل کند و اگر کاری کنند که نقض قرارداد باشد، مسئولان باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنند و ما ملتی نیستیم که بخواهیم باج دهیم و زیر بار ظلم نمی‌رویم و اگر دشمن بخواهد زرنگی کند، ملت ما در برابر آنها ایستاده‌اند.

ارسال نظرات