اقدام موفق نیروی دریایی سپاه اوج اقتدار ایران اسلامی بود

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت :اقدام موفق نیروی دریایی سپاه اوج اقتدار ایران اسلامی در پاسخ به هر اقدام نسنجیده دشمنان را به نمایش گذاشت و به آنها یادآور شد که ایران اسلامی نه از جنبه ضعف بلکه از جنبه اقتدار با آنها سخن خواهد گفت.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۴۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با یادآوری بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم به مناسبت 19 دی اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار بیانات ارزشی در اهمیت انتخابات مطرح کردند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه شرکت در انتخابات، رأی به ولایت فقیه رأی به قرآن و به اسلام است افزود: امروز جریان‌ها می‌خواهند جمهوری اسلامی را منهای اسلام مطرح کنند همان طوری‌که در سال 88 عده‌ای منادی جمهوری بدون اسلامی شده بودند.

حسینی شرکت در انتخابات را تبعیت با رهبری، بیعت با امام زمان(عج)، اهل بیت(ع) و پیامبر اسلام(ص) خواند و تصریح کرد: امروز اگر رأی دهیم به اسلام، به قرآن و اهل بیت(ع) رأی داده‌ایم و اگر رأی ندهیم خوشحالی دشمن و ضربه به اسلام را در پی دارد.

وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم شرکت در انتخابات حتی کسانی‌که با نظام و ولایت فقیه مشکل دارند تصریح کرد: انتخابات متعلق به نظام و اسلام است و برای حفظ کشور باید در صحنه حاضر شویم،اگر کسی دلش به حال ایران می‌سوزد باید در انتخابات شرکت کند در غیر این صورت یعنی سرزمین خود را قبول ندارد.

حسینی، خطر نفوذ در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را متذکر شد و با بیان اینکه این دو مجلس از ارکان نظام ما هستند، افزود: وقتی مجلس هوشیار و اسلامی به وجود آید دشمن قطعأ نمی‌تواند به اسلام و نظام ضربه وارد کند اما اگر خدای ناکرده انسانی ترسو و تسلیم در برابر استکبار که فکرش ارزشی نیست به مجلس راه یافت انسان خودباخته‌ای است.

خطیب نماز جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش تجاوز تفنگداران آمریکایی به آب‌های خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: درود بر سپاه، درود بر پاسداران و مرزبانان که با اقتدار و با شجاعت کامل آن‌ها را دستگیر کردند.

حسینی با بیان اینکه تسلیم شدن تفنگداران و در حالی که دست بر سر گذاشته بودند یک خفت برای آمریکا و افتخار برای ماست افزود: مایه مباهات و افتخار است که تفنگداران آمریکایی را با کت و شلوار و نه لباس نظامی روانه خاکشان کردیم.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: این اقتدار کشور ماست و این اقتدار ولایت و نظام اسلامی است و به آن افتخار می‌کنیم.

*برخورد قاطع سپاه با تفنگداران آمریکایی نوبدبخش پیام اسلام به دنیا بود

امام جمعه دیشموک نیز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیشموک گفت: برخورد قاطع و عزتمندانه نیروی دریایی سپاه با تفنگداران آمریکایی کاری بود مقتدرانه که پیامی نویدبخش به دنیا داشت.

‌حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل ‌اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های امام حسن عسکری(ع) آماده کردن مردم برای امر مهم غیبت بود.

وی در ادامه با اشاره به دوشنبه هفته آینده سالروز میلاد با سعادت و خجسته یازدهمین پیشوای شیعه حضرت امام حسن عسکری پدر بزرگوار و ولی نعمت‌مان حضرت مهدی(عج) ضمن تبریک این عید بزرگ محضر همه شیعیان و شیفتگان مکتب اهل بیت به خصوصیات بارز این امام بزرگوار پرداخت.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل افزود: یکی از فعالیت‌هایی که امام عسکری داشتند آماده کردن مردم برای امر مهم غیبت بود و به خاطر همین ایشان با مردم کمتر رفت‌وآمد و ملاقات حضوری داشتند و تنها با یاران خاص ارتباط برقرار می‌کرد و مشکلات مردم را از طریق یاران خاص پیگیری می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام عسکری گاهی دستورهای خود را به وسیله نامه‌هایی به نمایندگانش و علمای جانشین می‌نوشت و با چنین شیوه‌ای حضرت قصد داشت زمینه پذیرش غیبت امام زمان(عج) را در مردم ایجاد کند که اگر مردم مستقیم با حجت خدا دسترسی نداشتند دچار سردرگمی نشوند و بتوانند در مواردی راه درست را خود انتخاب کنند.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک اشاره ای به دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه داشت و عنوان کرد: برخورد قاطع و عزتمندانه نیروی دریایی سپاه با تفنگداران آمریکایی کاری بود مقتدرانه که پیامی نویدبخش به دنیا داشت.

وی تصریح کرد: این اقدام که اقدامی خصمانه نبود اما غیرقانونی به حریم مرزهای آبی ایران وارد شدند که اگر آن رفتار نامتعارف و غیرمعمول دقایق اول و بازداشت را در ادامه به همراه داشت و از طرف دیگر بلافاصله با عذرخواهی مقامات آمریکایی از جمله جان کری در پی بردن به اشتباه تفنگداران به حریم مرزهای ایران نبود قطعاً آمریکا از انجام این اشتباه ضربه مهلکی از طرف سپاه می‌خورد که در ذهن‌شان هیچ وقت پاک نمی‌شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: عذرخواهی جان کری و سر به راهی مقامات آمریکایی در پی بردن به اشتباهشان کاری بود که رافت اسلامی را نسبت به آنها به همراه داشت و گرچه تعرض به حریم مرزهای آبی ایران بود اما رافت اسلامی شامل حا‌لشان شد.

محمودی‌اصل گفت: یک پیام آن تلنگری به همسایگان بود که آنها به قدرت و اقتدار ایران اسلامی پی ببرند که اگر همسایه‌ای دچار شیطنت شود بداند با جواب محکمه‌پسند ایران اسلامی طرف است.

وی متذکر شد: پیام دیگر این رفتار به دنیا این است که خضوع و وجود نیروهای آمریکایی در هر جایی نه تنها امنیت را در پی ندارد بلکه مخرب امنیت است و حضور آنها در هر جایی ناامنی است و باید بداند که ایران چنان مقتدر است که اگر هر کشوری بخواهد کمتر تعرضی نسبت به ایران داشته باشد نه تنها آسیبی به ایران نمی‌تواند برساند بلکه جواب محکم خواهد شنید .

امام جمعه دیشموک، رها کردن تفنگداران آمریکایی را با رافت اسلامی در ایران و رها کردن آنها را با خواری و ذلت در آبهای خلیج فارس کاری پسندیده از طرف نیروهای دریایی سپاه پاسداران دانست و قدردانی کرد.

 حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل نیز در خطبه‌های نماز جمعه لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبت های هفته اشاره و گفت: مقاومت و ایستادگی ملت ایران در طول شکل‌گیری انقلاب و بعد از آن استواری و اقتدار نظام و انقلاب را به اوج خود رساند.

امام جمعه لنده افزود: همین استواری و صبر و استقامت ملت ایران باعث شد شاه خائن در 26 دی ماه 57 راهی جز فرار نداشته باشد و طلیعه پیروزی انقلاب در آن تاریخ با فرار شاه رقم زده شود.

کیانی‌اصل تصریح کرد: در طول دوران انقلاب و قبل و بعد از آن افراد و گروه‌های انقلابی بسیاری در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی به شهادت رسیدند و فدائیان اسلام هم از جمله این گروه‌ها بودند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت فدائیان اسلام به ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و افزود: امام حسن عسکری(ع) در دوران کوتاه عمر و امامت خود خدمات ارزشمندی را در جهت نشر دین و آماده‌سازی شیعیان برای دوران غیبت امام زمان(عج) انجام داده است.

امام جمعه لنده خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) با تفسیر آیات الهی توانستند مسائل فقهی و شرعی بسیار مهم و اساسی را استخراج و در اختیار مسلمانان قرار دهند.

کیانی‌اصل در ادامه به روز غزه اشاره و گفت: روز غزه روز فریاد و ندای حق طلبی و آزادی‌خواهی ملت فلسطین و پیروزی انتفاضه سنگ بر توپ و تانک بوده و باید به مثابه روز جهانی قدس گرامی داشته شود.

وی یادآور شد: در این روز همه ملت‌های مسلمان باید خشم و انزجار خود را نسبت به ایادی ظلم و ستم در جهان نمایان سازند.

امام جمعه لنده در ادامه به شهادت کریمه اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: شناخت سیره و منش اهل‌بیت(ع) و زیارت آنها با معرفت گره‌گشای مشکلات انسان است.

کیانی‌اصل گفت: امام رضا(ع) فرمودند «هر کس حضرت فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند به مثابه زیارت من در مشهد بوده و هر کس با معرفت بتواند آن بانوی بزرگوار را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد بود».

وی در ادامه به آغاز مرحله جدیدی در اجرای برجام اشاره و ابراز داشت: برجام به فاز اجرایی خود یعنی فصل جدید راستی‌آزمایی غرب و برداشتن تحریم‌ها و ... وارد شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده افزود: غرب در چند ماهه اخیر عهدشکنی خود را با اتخاذ تصمیمات جدید مبنی بر افزایش تحریم‌ها نشان داده و ملت ایران می داند که انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نبوده و دشمنی آمریکا و استکبار با این نظام تمام شدنی نیست.

امام جمعه لنده تأکید کرد: ملت ایران در 22 بهمن امسال پاسخ عهدشکنی و دشمنی آمریکا به انقلاب و نظام را با حضور خود خواهد داد.

وی در ادامه به بازداشت نیروهای آمریکایی در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه اشاره و گفت: بازداشت نیروهای آمریکایی آمادگی دفاعی و رزمی ایران اسلامی را در دفاع از مرزهای خاکی، آبی و هوایی به رخ جهانیان کشید.

کیانی‌اصل تبیین کرد: این اقدام موفق نیروی دریایی سپاه اوج اقتدار ایران اسلامی در پاسخ به هر اقدام نسنجیده دشمنان را به نمایش گذاشت و به آنها یادآور شد که ایران اسلامی نه از جنبه ضعف بلکه از جنبه اقتدار با آنها سخن خواهد گفت.

وی به آزادسازی نیروهای آمریکایی اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام هوشمندانه ایران در جنگ روانی دشمنان باعث تحقیر آمریکا و عذرخواهی آنان از ملت ایران شده است.

امام جمعه لنده در ادامه به فضای انتخاباتی کشور اشاره و یادآور شد: چیزهایی که از تریبون نماز جمعه گفته می‌شود در تأیید و یا رد شخص خاصی نبوده و تنها بیان شاخص‌ها و معیارهای انتخاب از دیدگاه اسلام، امام، رهبری و قانون و سیره معصومین خواهد بود.

وی ادامه داد: در بحث هیأت نظارت و تأیید و یا رد صلاحیت افراد باید جانب دقت و احتیاط رعایت شود تا کسانی که به آرمان ها و ارزش‌های نظام و انقلاب اعتقاد ندارند به عرصه انتخابات وارد نشوند و حقوق کسی در این زمینه هم پایمال نشود.

امام جمعه لنده افزود: نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها باید بدانند همانطور که طبق قانون این نظام و کشور در عرصه انتخابات ثبت نام کردند رد و یا تأیید آن را باید بپذیرند و اگر اعتراضی دارند از مجاری قانونی پیگیری کنند.

وی یادآور شد: در عرصه انتخابات نهادهای انقلابی از جمله شورای نگهبان نباید تضعیف شود.

کیانی‌اصل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود گریزی به فتنه 88 زدند، این مطلب بیانگر آن بوده که نباید اصل فتنه به فراموشی سپرده شود و نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها باید قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی خطاب به مسئولان و مردم یادآور شد: بسترسازی برای حضور حداکثری و تقویت نظام و آبرو و ابهت آن باید در دستور کار همه قرار گیرد.

امام جمعه لنده افزود: حضور حداکثری یک جنبه از انتخابات بوده و انتخاب صحیح وظیفه دیگری است که باید با روشنگری لازم انجام شود.

وی به افتتاح فازهای 15 و 16 عسلویه اشاره و گفت: افتتاح این فازها نشان از شعار ما می‌توانیم بوده که در عرصه‌های دیگر هم باید به کار گرفته شود.

کیانی‌اصل در پایان به قراردادهای نفتی با بیگانگان اشاره و افزود: سپردن مالکیت نفتی به اجانب و بیگانگان خطرناک بوده و می‌تواند شرایطی به مانند دوران قبل از ملیت صنعت نفت را به وجود آورد.

*مردم در انتخابات پیشرو در انتخاب خود دقت کنند

امام جمعه قلعه‌رئیسی نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مردم در انتخابات پیشرو در انتخاب خود دقت کنند.

‌حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ادامه داد: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به اصول دین، شناخت و معرفت دین و مقدمه به 5پیام عقلی فطرت اشاره کرد و گفت: اولین پیام عقلی و فطرت این است هر وجودی مبدایی دارد لذا نتیجه این پیام اولویت مبدا شناسی که همان علم توحید است.

صلواتی بیان کرد: دومین پیام عقلی فطرت این است که هر مبدایی مقصدی دارد نتیجه این پیام مقصدشناسی و معادشناسی است و سومین پیام عقل فطرت این است که هر مبدا و مقصدی یک صراط وجود دارد و نتیجه این پیام شناخت صراط مستقیم دین است.

وی یادآور شد: چهارمین پیام عقلی فطرت این است که هر راه و مسیری راهنمایی دارد نتیجه این پیام شناخت راهنما و نبوت شناسی و امام شناسی است که همان شناخت نبوت و امامت است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به پنجمین پیام عقل و فطرت اشاره و تاکید کرد: هر راهی یک راه زن دارد یک دزد دارد، بنابراین باید دشمن را بشناسیم، یعنی یکی از تکالیف ما در این عالم دشمن شناسی است که دشمن اصلی ما شیطان است.

صلواتی در ادامه گفت: یکی از ضعف های ما و یکی از عواملی که باعث می شود انسان به گناه و آلودگی دچار شود ضعف توحید ماست.

وی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه دوم به موضوع تحریم ها از سوی کنگره اشاره و گفت: این روزها شاهدیم هر روز خبری می شنویم که تحریم های جدیدی از طرف کنگره آمریکا بر علیه ایران ایران تصویب می شود حتی اگر مسئله نفتی حل شود دهها بهانه دیگر را برای تحریم و فشار پیش می‌کشند.

صلواتی عنوان داشت: تا از اسلام ناب محمدی دست برنداریم دشمنان اسلام با ما مخالف هستند امروز استکبار غیر از تهدید و تحریم هیچ ابزار دیگری ندارد و مسئله نفتی بهانه است برای دشمن و تحریم و مذاکره هم برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن بود.

وی با بیان اینکه دولت با سرعتی فراتر از حد انتظار و به همان اندازه عبور از رکود در حال اجرای تعهدات خود است، افزود: حتی غربی ها هم ذوق زده شدند و انتظار نداشتند امیدوارم قصد دولت تأثیرگذاری بر افکار عمومی در انتخابات اسفندماه نباشد.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به موضوع دستگیری شناورهای آمریکای در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی اشاره و اضافه کرد: در هفته گذشته دو فروند شناور رزمی و آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح به صورت غیر مجاز وارد آبهای سرزمین جمهوری اسلامی شد بودند که توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران بازداشت شدند که پیام روش این حادثه اشراف اطلاعاتی سپاه بر مرزهای آبی کشور است این حادثه باعث تحقیر آمریکا و سیلی محکم از سپاه پاسداران بر پیکره قدرت پوشالی آمریکا بود.

صلواتی به انتخابات پیشرو اشاره کرد و یادآور شد: مردم در انتخاب خود دقت کنند و به درستی و حق بودن انتخاب به اطمینان برسند در بحث کسانیکه لیست ارائه می دهند باید سوابق و مواضع آنها را دید اگر مومن و انقلابی هستند و خط امام را قبول دارند می توان به لیست آنها اعتماد کرد.

وی تبیین کرد: شاخص اصلی خط امام ظلم ستیزی و استکبار ستیزی آمریکا را شیطان بزرگ دانستن است کسانی که دلشان دنبال حرف های آمریکا است به دنبال خط سازش با آمریکا هستند به دین استقلال و انقلاب اهمیت نمی دهند قابل اعتماد نیستند.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی خاطرنشان کرد: مردم بدانید رای شما دفاع از حراست و اساس اسلام و قرآن و انقلاب است پس ببینید این رای را به اسم کسی و به چه جریانی می دهید؟

صلواتی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم مجدداً فتنه سال 88 را یادآور شدند و فرمودند که آمریکایی‌ها در سال 88 به دنبال آن بودند که تجربه موفق خود در چند کشور را به بهانه انتخابات در ایران اجرا کنند و با برجسته‌سازی اقلیتی که رأی نیاورده بودند با حمایت مالی و سیاسی از آنها نتیجه انتخابات را بر هم بزنند، اما انقلاب و کودتای رنگی آنها در ایران با حضور ملت بزرگ ایران شکست خورده است.

وی در پایان توضیح داد: مردم مؤمن انتخابات مجلس و خبرگان حساس است تکلیف ما پیش خدا این است که فرد اصلح را انتخاب کنیم نظام ما نظام جمهوری اسلامی است مجلس شورای اسلامی در رأس است، بنابراین باید نماینده مجلس اسلام‌شناس باشد تا بتواند قانون اسلامی را وضع کند؛ همچنین مؤمن و متعهد بوده و از همه مهم‌تر ولایتمدار و پیرو ولی فقیه باشد.

ارسال نظرات