خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان:

حضور مقتدرانه سپاه در همه عرصه‌ها منادی عزت و اقتدار ایران اسلامی است

امام جمعه موقت دامغان با قدردانی از حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در بازداشت نظامیان متجاوز آمریکایی و نقش آفرینی در طرح های بزرگ اقتصادی کشور گفت: حضور مقتدرانه سپاه در همه عرصه‌ها منادی عزت و اقتدار ایران اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۲۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران جمعه این هفته شهرستان دامغان در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: اقتدار سپاه پاسداران در عکس العمل بجا و به‌موقع نسبت به این تجاوز و رآفت اسلامی در عین عزت پیام‌های مهمی را برای آمریکا و نوکران منطقه‌ایش بالاخص عربستان سعودی در بر داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران بر مرز‌های آبی ایران اسلامی و رصد لحظه به لحظه تحرکات معاندان را نخستین پیام این اقدام مقتدرانه برشمرد و افزود: مردم ما نباید از یاد ببرند که اگر در آرامش کامل به سر می‌بریم حاصل تلاش و جانفشانی عده‌ای است که این آرامش را تأمین می‌کنند.

امام جمعه موقت دامغان خاطر‌نشان کرد: دومین پیام این حرکت نظامی به دشمنان ایران اسلامی این نکته بود که نباید انتظار داشته باشند که پس از اجرایی شدن برجام و به بهانه آن، نقض حاکیت کشورمان و هر‌گونه تجاوز را نادیده بگیریم.

وی اوج آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را سومین پیام این اتفاق برای آمریکا و همه زیاده‌خواهان عنوان کرد و افزود: اقتدار ایران اسلامی در برابر هرگونه اقدام آمریکا و نوکران منطقه‌ای استکبار جهانی و تذکر این مهم به عربستان سعودی و همراهانش، که اربابان شما نمی‌توانند به خاک و منافع ما چشم طمع داشته باشند، حال شما که در محاسبات قدرت به حساب نمی‌آیید، دیگر پیام مهم این تقابل بود.

استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری کلام ماندگار امام خمینی(ره) که فرمود: "اگر سپاه نبود کشور نبود"، تصریح کرد: حضور سپاه پاسداران در همه صحنه‌ها برای ایران اسلامی مغتنم بوده است و به بهره‌برداری رسیدن فاز‌های 15 و 16 پارس جنوبی به همت قرار‌گاه خاتم الانبیاء جلوه‌ای دیگر از اتکا به نیروی داخلی و اقتدار سپاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مجلسی انقلابی خواست رهبری است

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تأکید بر اهمیت نگاه عمیق مردم در انتخاب کاندیداهای اصلح در دو انتخابات پیش‌رو، گفت: باید دقت کنیم رأیی که به صندوق می‌اندازیم به ضرر ملت و نفع دشمن نباشد همانا خواست رهبری، مجلسی انقلابی با نمایندگانی بصیر و مردمی است.

حجت الاسلام رستمیان با اشاره به توصیه‌ها و مطالبات رهبر انقلاب در باب دوانتخابات مهم پیش رو اظهار داشت: حضرت امام خامنه‌ای با بیان این جمله تاریخی که، "همه در انتخابات شرکت کنند، حتی کسانی‌که نظام و رهبری را قبول ندارند"، مهمترین مطالبه خود را حضور حداکثری مردم در انتخابات عنوان کردند.

وی دقت و حساسیت در انتخابی صحیح را دومین خواسته رهبر انقلاب از ملت آگاه ایران برشمرد و افزود: ایشان در ماه‌های گذشته بارها و بارها مسئله نفوذ دشمن و خطرات آن را بالاخص در مراکز حساس تصمیم‌گیری کشور گوشزد نمودند، حال آنکه در انتخابات راه‌های نفوذ گسترده تر می‌شود و اهمیت انتخاب هر فرد را صدچندان می‌کند.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان، رعایت شآن حق الناس بودن رآی مردم در همه ابعاد و مراحل انتخابات از بررسی صلاحیت‌ها تا تبلیغات صحیح و قانونی و از کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور تا تمکین به قانون و احترام به رآی مردم پس از اعلام نتایج انتخابات را سومین مطالبه مهم رهبری در این زمینه دانست و اضافه کرد: کاندیداها و هوادارانشان از تخریب و توهین به یکدیگر پرهیز نموده و در ایام تبلیغات اخلاق و قانون را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند، بی‌تردید مردم ما باردیگر دشمن را ناامید می‌کنند.

قم با حضور کریمه اهل بیت(س) مهد علم و زهد و تقوی است

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان در ادامه با گرامیداشت سالروز وفات شهادت‌گونه کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در دهم ربیع الثانی و به روایتی در دوازدهم این ماه، دارا بودن مرتبه‌ای از عصمت در وجود این بانوی بزرگوار اسلام را وجه تمایز مهم ایشان نسبت به دیگران عنوان کرد و اظهار داشت: شهر قم به لطف حضور کریمه اهل بیت(ع) به مهد علم و زهد و تقوی بدل شده است.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان این مطلب که "معصومه" لقبی است که امام رضا(ع) به خواهر بزرگوارشان دادند و نشان می‌دهد که گناه و خطا به زندگی پربرکت ایشان راه نداشته است، خاطر‌نشان کرد: دومین مرتبه و وجه تمایز مهم ایشان، مقام شفاعت است که امام صادق(ع) پیش از ولادت حضرت معصومه(س) قم را به دلیل وجود بارگاه آن حضرت حرم اهل‌بیت(ع) می‌نامند و بر شفاعت این بانوی اسلام از بسیاری انسان‌ها در قیامت صحه می‌گذارند.

گفتنی است، تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و تأکید بر بزرگداشت این عید خجسته از سوی هیأت مذهبی و نهاد‌های فرهنگی و گرامیداشت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که امام معصوم ثواب زیارت ایشان در ری را همچون ثواب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا عنوان نمودند، از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود
ارسال نظرات
پر بیننده ها