خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه استان همدان بابیان اینکه یکی از مسائل مهم انتخابات رأی آگاهانه و درست است، گفت: عده‌ای از نامزدهای انتخاباتی بدانند که مردم را نمی‌توان با وعده‌های پوچ فریب داد.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۱۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان بابیان اینکه همه‌ باید سخنان رهبر معظم انقلاب را سر مشق خود قرار دهیم، بیان کرد: هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان باید در عمل از رهنمودهای رهبر انقلاب پیروی کنند.

وی بابیان اینکه همه و حتی کسانی که این نظام را قبول ندارند باید در این انتخابات شرکت کنند، ادامه داد: کسانی که این نظام را قبول ندارند اگر می‌خواهند در یک کشور بدون جنگ و در آرامش زندگی کنند باید در انتخابات شرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بابیان اینکه جمهوری اسلامی نیازمند شرکت همه مردم در انتخابات است، بیان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران ۳۶ سال است که رهبر انقلاب را تنها نگذاشته و از این به بعد نیز تنها نخواهند گذاشت.

موسوی اصفهانی بابیان اینکه یکی از راه‌های ماندگاری انقلاب اسلامی شرکت در انتخاب است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در همه ابعاد انقلابی شده که استبداد را از بین ببرند.

وی بابیان اینکه این انقلاب یک انقلاب سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مادی است، بیان داشت: اگر مردم در همه صحنه‌ها و به‌خصوص انتخابات حضور نداشته باشند انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بابیان اینکه یکی از مسائل مهم انتخابات رأی آگاهانه و درست است، اظهار داشت: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که هدف آن‌ها ادامه آرمانهای انقلاب اسلامی باشد.

موسوی اصفهانی بابیان اینکه شناخت سابقه افراد یکی از راه‌های انتخاب اصلح است، گفت: مردم باید کسانی را که در برابر رهبری موضع گرفتند و در فتنه ۸۸ حضور داشتند را بشناسند و بدانند که آیا در آن فتنه حضورداشته‌اند یا نه؟

وی بابیان اینکه فتنه ۸۸ مسئله از بین بردن زحمات شهدا و امام شهدا بود، بیان کرد: عده‌ای از نامزدهای انتخاباتی بدانند که مردم را نمی‌توان با وعده‌های پوچ فریب داد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تأکید بر اینکه مردم باید با شناخت و آگاهی در انتخابات شرکت کنند، افزود: باید همیشه گوش ‌به ‌فرمان رهبر باشیم تا مشکلی پیش نیایند.

موسوی اصفهانی بابیان اینکه یکی از مسائل مهم در انتخابات این است که از دروغ تهمت دورباشیم، ادامه داد: دروغ و تهمت زدن از محرمات است و باید از آن‌ها دوری کرد.

وی بابیان اینکه رهبر انقلاب بر رعایت حق‌الناس تأکید دارند، بیان داشت: هیئت‌های نظارت و صندوق‌دارها باید مواظب باشند که حق دیگران را ضایع نکنند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان همچنین بابیان اینکه حوزه‌های علمیه نیازمند حمایت و کمک خیرین هستند، گفت: رسالت حوزه‌های علمیه رسالت انبیا است.

موسوی اصفهانی بابیان اینکه رسالت انبیا هدایت انسان‌ها و آوردن کتاب از سوی الهی برای هدایت انسان‌ها است، بیان داشت: انبیا آمدند تا مردم را از ظلمات به‌سوی نور هدایت کنند.

وی بابیان اینکه رسالت انبیا این است که انسان‌ها را از مردگی به زندگی می‌رسانند، ادامه داد:انبیا نجات‌دهنده انسان از مادیات به‌سوی عالم ملکوت هستند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بابیان اینکه امام راحل دست ملت ایران را در دست خدا قرارداد و به آن‌ها یک حیات جداگانه داد، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه ادامه‌دهنده راه انبیا و حافظ خط حضرت محمد(ص) هستند پس باید تقویت شوند.

موسوی اصفهانی بابیان اینکه باید در حد توان به حوزه‌های علمیه کمک شود، گفت:در زمان انقلاب جوانان در جنگ فیزیکی شرکت کردند و امروزه نیازمند حضور جوانان در جنگ فرهنگی و نرم هستیم.

وی بابیان اینکه برای جنگ نرم و جنگ فرهنگی نیازمند جوانان و فرزندان این ملت هستیم، بیان کرد: چه فرزندان در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند و چه ثبت‌نام نکنند حوزه‌های علمیه از سوی خداوند حفظ خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بابیان اینکه باید تلاش کنیم فرزندان صالح خود را در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنیم، ادامه داد: موقوفاتی که برای درمانگاه‌ها، ایتام، زائرین سید الشهدا، علما و غیره وقف می‌شود حوزه‌های علمیه نیز به آن‌ها نیاز دارند.

موسوی اصفهانی بابیان اینکه سیاست حوزه‌های علمیه این است که از حوزه‌های دولتی کمتر استفاده کند، گفت: سیاست حوزه علمیه این است که با کمک‌های مردم و خیرین توسعه یابد و از حوزه‌های دولتی کمتر استفاده کند.

وی بابیان اینکه کسانی که مستأجر اوقاف هستند اما اجاره خود را پرداخت نمی‌کنند غاصب هستند، بیان کرد: نمازخواندن و حتی توقف کردن در مکان غصبی حرام است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بابیان اینکه هرکس یک سنت حسنه را در این دنیا برای دیگران به‌جا بگذارد پرونده اعمال او در آن دنیا با خواهد بود، تأکید کرد: حوزه‌های علمیه نیازمند کمک و حمایت خیرین است.

موسوی اصفهانی بابیان اینکه استان همدان دارای ۱۲ مدرسه فارغ‌التحصیل پایه 6 است، بیان کرد: اگر یک مدرسه 6 کلاسه داشتیم می‌توانستیم ۴۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه را نگه‌داریم.

وی بابیان اینکه شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ و فامنین بدون حوزه علمیه هستند، ادامه داد، وقتی حوزه علمیه وجود نداشته باشند برای اعزام به روستا و مدارس روحانی نخواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه استان همدان همچنین بابیان اینکه همه را به تقوای الهی دعوت می‌کنیم، بیان داشت: تقوای الهی بهترین توشه برای سفر به آخرت، قیامت است.

موسوی اصفهانی بابیان اینکه تمام مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در تقوای الهی است، اظهار داشت، تقوای الهی بهترین دارو برای نجات از دردها است.

وی بابیان اینکه کسی که تقوا داشته باشد توفیق اطاعت خداوند را پیدا خواهد کرد، ادامه داد:تقوا باعث تربیت فرزند صالح، روزی حلال و موفقیت در تمام امور می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بابیان اینکه طبق فتوا ابتدا باید واجبات و بعد مستحبات را رعایت کرد، افزود: عابدترین افراد کسی است که واجبات را رعایت و زاهدترین افراد کسی است که محرمات را ترک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات