خبرهای داغ:
امام جمعه قم برخورد سپاه پاسداران با دو فروند ناوهای آمریکا و دستگیری 10 تن از تفنگ‌داران آمریکا را نمونه‌ای از اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: اقتدار و صلابت جمهوری در حفظ و حراست از حریم کشور از مهم‌ترین پیام‌های این حرکت مقتدرانه سپاه بود
کد خبر: ۸۶۲۱۳۱۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با اشاره به مقام‌های تقوا، خداوند را دارای بالاترین مقام تقوا دانست و افزود: بندگان پرتو و جلوه ضعیفی از تقوای الهی را دارا هستند.

وی به آیه چهار سوره صف اشاره کرد و ضمن تفسیر این آیه قرآن کریم گفت: ازجمله موارد مورد تأکید در این آیه این است که مسلمانان در جبهه اقتصادی با اقتصاد مقاومتی به جنگ با دشمن بپردازند و در جبهه فرهنگی نیز که جنگ نرم شکل می‌گیرد، دشمن را با حرکت‌های صحیح و با استفاده از ابزار لازم فرهنگی و دینی مغلوب کنند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: در جبهه سیاسی هم باید در مقابل دشمنان اسلام بایستیم و از هرگونه وادادگی و همراهی با دشمن پرهیز کنیم.

وی بابیان اینکه مسلمانانی که جمعیت خود را پراکنده کرده‌اند و به جان خود افتادند مورد خشم خداوند هستند، خاطرنشان کرد: این بیان خداوند امروز نمود عربستان و ترکیه است که به‌جای مقابله با اسرائیل، با مسلمانان به جنگ می‌پردازند و قطعاً مورد غضب خدا قرار می‌گیرند.

آیت‌الله سعیدی بر اهمیت نیت خالص برای مقابله با دشمنان خدا تأکید کرد و گفت: جنگیدن با دشمن بر اساس عصبیت‌ها، انگیزه‌های قوم و قبیله‌ای و... مغضوب خدا است.

وی ضرورت جمع شدن و جلوگیری از تک‌روی را یادآور شد و افزود: افراد سپاه اسلام باید همواره با یکدیگر همکاری داشته باشند و با حضور رهبری قوی از تک‌روی پرهیز کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) انسجام و ضعیف ندانستن دشمن را از دیگر راهکارهای مقابله با دشمنان خدا از منظر آیه چهارم سوره صف دانست و بیان کرد: این راهکارها مصداقی از ضابطه و قاعده کلی است، یعنی مطلوب خدا شکل‌گیری جامعه متحد، نفوذناپذیر و بزرگ است که در مقابله با دشمن مثل بنیان مرصوص باشد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه قم، غفلت از آخرت را ازجمله دلایل ظلم و ستم در جهان عنوان کرد و گفت: ظلم‌های دنیا به خاطر این است که ظالمان، آن را اصل گرفتند و از آخرت غافل هستند، بااینکه طبق آیه قرآن دنیا فانی است.

امام‌جمعه قم با اشاره به سالروز رحلت حضرت معصومه(س)، ایشان را موردعنایت و توجه شیعیان جهان دانست و افزود: حضرت معصومه(س) را در قم به خاک سپردند تا مشعلی برای حق جویان باشند و قم به خاستگاه دوستداران علم، دین و فقاهت تبدیل شود.

وی همچنین به سالروز قیام مردم قم در 19 دی اشاره کرد و بابیان اینکه در این روز خون مردم به ناحق بر زمین ریخته شد، افزود: این قیام زمینه‌ساز حماسه ملی و پیروزی انقلاب شد و درس بزرگی برای آینده ما است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: در گذشته هم قیام‌هایی در کشور شکل‌گرفته بود اما هیچ‌کدام ماندگار نبودند، اما انقلاب اسلامی با درخواست حداکثری پیروز و ماندگار شد و این مسئله‌ای است که برای دشمنان قابل‌قبول نیست و همواره آنان دنبال دشمنی با نظام اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اما باوجود همه فتنه‌ها و تهدیدها و تحریم‌ها جمهوری اسلامی روز به روز قوی‌تر شده و همچنان به مسیر به حق خود ادامه می‌دهد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه وظیفه همه مردم ایران است که به عناصر دخیل بر پیروزی انقلاب تأکید کنند، بخشی از موارد مورد اهمیت در انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انقلاب اسلامی سخن حق داشت و سخن حق هم ماندگار است، حرف حق انقلاب حاکمیت ارزش‌های دینی اخلاقی و معنوی است و این مهم با فطرت الهی مردم هماهنگ است و مردم به خاطر همین مسئله از آن حمایت می‌کنند.

وی بابیان اینکه مردم در نظام اسلامی دنبال تحولاتی بر مبنای اسلام بودند، ابراز کرد: مردمی بودن و فراگیر بودن انقلاب نسبت به همه جوانب زندگی فردی و اجتماعی مورد درخواست مردم بود، چراکه انقلاب اسلامی صرفاً جنبه اخلاقی، معنوی، سیاسی و یا اقتصادی نداشت بلکه همانند اسلام بر همه شئون زندگی انسان نظر داشت.

سعیدی وجود انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را از علل ماندگاری آن عنوان کرد و افزود: اینکه آحاد مردم در سرنوشت کشور سهیم باشند در ماندگاری انقلاب بسیار تأثیرگذار است و انتخابات هم در حفظ انقلاب و هم ناکام ماندن دشمنان مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: به خاطر همین مسئله است که رهبر انقلاب تأکید کردند همه حتی مردم در انتخابات شرکت کنند.

امام‌جمعه قم به الزامات تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان با معرفی افراد صالح برای طیف‌ها و سلایق مختلف، زمینه حضور حداکثری را فراهم کند تا رقابت جدی و سالم در چارچوب قانون شکل بگیرد.

وی تبلیغات صحیح، واقعی، متناسب با قانون و نظام را از دیگر الزامات حضور حداکثری مردم در انتخابات دانست و تصریح کرد: توزیع عادلانه فرصت‌های تبلیغاتی برای نامزدها از طرف مسئولان نیز در این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار و درایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: سپاه در هر عرصه‌ای وارد شده حرکات خوب و ارزشمندی انجام داده و با درایت گام برداشته است.

وی برخورد سپاه پاسداران با دو فروند ناوهای آمریکا و دستگیری 10 تن از تفنگ‌داران آمریکا را نمونه‌ای از اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: اقتدار و صلابت جمهوری در حفظ و حراست از حریم کشور از مهم‌ترین پیام‌های این حرکت مقتدرانه سپاه بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: پیام دیگر این حرکت به مزدوران آمریکا بود که شما عددی نیستید و باید سر جای خود بنشینید.

وی رفتار کریمانه سپاه با تفنگ‌داران آمریکا را مورد اشاره قرار داد و افزود: این حرکت نشان‌دهنده این بود که نظام اسلامی در اوج اقتدار رعایت اخلاق اسلامی را جزو اصول خود می‌داند.

سعیدی در پایان سخنان خود با اشاره به روند شکل‌گیری برجام خاطرنشان کرد که طی هفته آینده پرونده تحریم‌های ظالمانه بسته شده و زمینه تازه‌ای را برای توسعه و رونق تولید شکل بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها