رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد با جرایم انتخاباتی و برخورد با مخلان نظم عمومی در آستانه انتخابات در دستور کار ویژه دستگاه قضا قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۹۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
حجت الاسلام مزارعیدر گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: همه نامزدهای انتخاباتی از هر جناح و مشی سیاسی توصیه می کنم که با راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و ایجاد مزاحمت و سد معبر در شهرها و حضور دسته جمعی در مراسم های فاتحه خوانی مرتکب تخلف نشوند،زیرا اینگونه تحرک ها در تایید یا رد صلاحیت آنان موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تا کنون چند نامزد انتخاباتی که با انجام تبلیغات زودهنگام مرتکب تخلف شده بودند احضار شده است، اظهار کرد: دستگاه قضا بدون هیچگونه چشم پوشی با اینگونه جرایم انتخاباتی به شدت برخورد می کند.
حجت الاسلام مزارعی ادامه داد:نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان یقین داشته باشند که همه فعالیت های غیرقانونی آنان رصد و در زمان مقرر علیه آنان در دستگاه قضایی تشکل پرونده داده خواهد شد و برابر قانون با آنان برخورد می شود.
وی به برخی کاروان ها که با راه انداختن بیش از دهها ماشین پشت سر یک نامزدی خاص باعث اختلال در عبور و مرور مردم می شوند هشدار داد و گفت: این خودروها توقیف و سرنشینان آن هم به عنوان مشارکت در جرم بازداشت خواهند شد.
رئیس دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به سایت های خبری که در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی و تبلیغات زودهنگام می کنند و له یا علیه برخی مطلب می نویسند هم هشدار داد و افزود:از اداره کل ارشاد اسلامی و دادستانی مرکز استان خواستیم که همه سایت های مجاز و غیر مجاز استان شناسایی و در نشستی توجیهی جرایم انتخاباتی در فضای مجازی برای آنان تفهیم شود.
رییس کل دادگستری استان گفت:مدیران و اصحاب رسانه فعال در این سایت ها بدانند که همه فعالیت های غیرقانونی آنها از سوی پلیس فتا رصد ،و با کسانی که مرتکب جرم انتخاباتی شوند به شدت برخورد خواهد شد.
ببش از یکصد نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه نام نویسی کرده اند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال در ساسر کشور آغاز می شود.
ارسال نظرات