با حضور ‌معاون اول رئیس جمهور‌2 پروژه آب منطقه‌ای افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور معاون اول رئیس جمهور دو طرح تأمین آب اراضی امام جعفر و فاز اول تصفیه‌خانه گچساران به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۹۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

علی لطفی در جمع خبرنگاران از سفر معاون اول رئیس جمهور به استان خبر داد و اظهار کرد: اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه 29 دی ماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند که وزیر نیرو یا یکی از معاون وزیر وی را در این سفر همراهی می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور دو پروژه آب منطقه‌ای شامل تأمین آب اراضی امام جعفر(ع) گچساران و ماهور باشت و فاز اول تصفیه‌خانه گچساران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه تأمین آب اراضی ماهور باشت در سال 1391 شروع شد و بالغ بر 85 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد که سه هزار و 500 هکتار از اراضی ماهور باشت تحت کشت آبی قرار می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: با افتتاح این پروژه سالانه برای یک‌هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود و پروژه نقش مهمی در بالا بردن رفاه مردم، اشتغال جانبی و تبدیل فرآورده‌های کشاورزی و صورت صنعتی دارد.

لطفی اضافه کرد: افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه شهرستان گچساران از دیگر پروژه‌های افتتاحی سفر معاون اول رئیس جمهور است که این طرح با اعتبار 28 میلیارد تومان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور و هئیت همراه به سه شهرستان استان سفر می‌کنند، عنوان کرد: بازدید از سد تنگ سرخ یاسوج و سایر پروژه‌های شهرستان کهگیلویه و گچساران از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی با بیان اینکه 180 میلیون مترمکعب آب برای ذخیره سد تنگ سرخ در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سد تنگ سرخ با هدف تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرهای یاسوج و شیراز احداث شد و نیازمند 250 است که امیدواریم در سفر آتی مسئولان دولت به استان اعتباری به این سد تخصیص داده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب سد تنگ سرخ در سال گذشته 2 میلیارد تومان بوده که امسال 12 میلیارد اعتبار مصوب به این پروژه ملی اختصاص داده شده، ضمن اینکه مجوز 95 میلیارد فاینانس از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای سد گرفته شده است.

ارسال نظرات