کد خبر: ۸۶۲۱۲۸۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه،با بیان اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: رسانه‌ها زبان گویای جامعه بوده و همه از مردم گرفته تا مسئولان برای رسانه‌ها به دلیل تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی احترام خاصی قائل هستند.

مهرداد کرمی بهترین و کارآمدترین شیوه پیش گیری و یا حل آن را نیز آگاهی بخشی و شناساندن ارزش ها و هنجارهای حاکم بر جامعه دانست و ابراز داشت : به کارگیری ادبیات صادقانه، وحدت‌بخش، امیدوارکننده و نشاط‌ آور در عرصه انتخابات، فراهم‌سازی زمینه بدون تبعیض برای تمام نامزدها و جریانات انتخاباتی از انتظارات دستگاه قضایی از رسانه‌هاعنوان کرد.

کرمی بیان کرد: در خارج از کشور دشمنان به هیچ وجه خواهان اجرای قانون در کشور نیستند و بهترین فضا برای رسیدن به نیات خود را هرج و مرج و قانون‌شکنی و گریز از قانون می‌دانند که عده‌ای نیز در داخل همنوا با آن‌ها منافع خود را در بی‌قانونی و بی‌ثباتی و ناامنی می‌بینند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حفظ آرمش و امنیت در هر برهه‌ای لازم و ضروری  می باشد و به کسانی که با بداخلاقی‌های انتخاباتی در پی آشوب و تشنج در فضای انتخاباتی استان باشند، اطمینان میدهیم که دستگاه قضا با آنان بدون توجه به خط و جناح منسوب برخورد سخت و بازدارنده انجام میدهد.

این مسئول در ادامه با انتقاد از برخی نوشته‌ها و کامنت‌ها در رسانه‌های استان تصریح کرد: بسیاری از دوستان رسانه‌ای که با آن‌ها صحبت می‌شود قائل به این موضوع هستند که مطالب را گاه بدون مطالعه نشر می‌دهند لذا باید مراقب و متوجه آثار چنین کاری باشند.

وی با سخیف دانستن برخی از مطالب منتشره در سایت‌های استان گفت: در خصوص کامنت‌ها نیز مطالبی دیده می‌شود که خاصیتی جز رواج ناهنجاری و ناامنی ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان حمایت معقول و اخلاقی رسانه ها از جریان متبوع خود را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه ها باید به صورت جدی از تخریب سایر کاندیداها نیز خودداری کنند.

وی احترام به ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: پرهیز از انتشار مطالب موهن درباره افراد حقیقی و حقوقی، پرهیز از فریب افکار عمومی و اجتناب از تحریک تعصبات قومی، قبیله ای، مذهبی، صنفی، گروهی و محلی از دیگر مواردی است که باید به صورت جدی مورد توجه رسانه ها باشد.

وی تصریح کرد: کمک به نقد منصفانه و مشفقانه درباره عملکرد ارکان انتخابات و دوری از هرگونه اعتماد به گزارشات و القائات بیگانگان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز باید همواره مد نظر باشد.

دادستان مرکز استان تاکیدکرد: رسانه‌هایی که به ایجاد فضای امن در انتخابات کمک کنند توسط دستگاه قضایی استان مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

گفتنی است در این نشست سردبیر خبرگزاری بسیج در استان با تقدیر از عملکرد دستگاه قضا بخصوص دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص پرونده چاقو کشی های دانشگاه آزاد که ساخته ذهن برخی از رسانه ها در استان بود گفت : در ابتدای امر باید رسانه های بدون مجوز پیگیر دریافت مجوز برای رسانه مطبوع خود باشند در غیر این صورت دستگاه قضا با اینگونه رسانه های جنجال آفرین ،کامنی و بدونه مجوز برخورد کند.


ارسال نظرات