قهرمانان و مديران جامعه ورزش از ديدار با مقام معظم رهبري مي‌گويند
برگزاري كنگره شهداي ورزش كشور بهانه‌اي شد تا جمعي از مديران و قهرمانان ورزش كشورمان به ديدار مقام معظم رهبري بروند، ديداري كه صبح دوشنبه در فضايي صميمي برگزار شد و چهره‌هاي ورزشي حاضر در اين ديدار ديروز در مصاحبه‌هايشان از دلگرم شدنشان به واسطه صحبت‌هاي رهبر انقلاب گفتند و از انگيزه‌شان كه پس از آن چند برابر شده است.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۱۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،وعده ديدار، صبح دوشنبه بود، بيت رهبري در خيابان فلسطين؛ از سردار آذرنوش رئيس سازمان بسيج ورزشكاران و محمود گودرزي وزير ورزش و كيومرث هاشمي رئيس كميته ملي المپيك گرفته تا سعيد معروف و كيانوش رستمي و سيامند رحمان آمده بودند، زهرا نعمتي و الهه احمدي هم نماينده بانوان ورزشكار بودند. ابتدا وزير ورزش و سردار آذرنوش به آيت‌الله خامنه‌اي گزارشي از فعاليت‌هايي كه در برگزاري كنگره 5 هزار شهيد ورزش كشور انجام شده داد و بعد از آن زهرا نعمتي كه با گرفتن سهميه المپيك و پاراالمپيك در رشته تيروكمان تاريخ‌ساز شده، به نمايندگي از ورزشكاران، متني را خدمت مقام معظم رهبري ‌خواند. سپس حاضران از بيانات رهبر انقلاب بهره‌مند شدند. در پايان صحبت‌هاي رهبر معظم انقلاب، تعدادي از چهره‌هاي ورزشي تابلويي را كه منقش به تصوير شهداي ورزشكار بود، به رهبري هديه دادند؛ هديه‌اي كه رهبر انقلاب آن را به موزه آستان قدس رضوي اهدا كرد. 

مديران انگيزه مضاعف گرفتند
كيومرث هاشمي، رئيس كميته ملي المپيك كه در ديدار با رهبر انقلاب حضور داشت، در گفت‌وگو با «جوان» درباره اين ديدار مي‌گويد: «ايشان در اين ديدار مانند گذشته روي حفظ دستاوردهاي انقلاب و حفظ ارزش‌هاي اسلامي در ميادين ورزشي تأكيد داشتند و مثال هم زدند و فرمودند اينكه ورزشكاري مدال كسب مي‌كند، اينكه سرود ملي كشور نواخته مي‌شود و اينكه پرچم كشورمان در مسابقات بالا مي‌رود، خوب است، اما يكسري ارزش‌ها مانند كشتي‌گيري كه سجده شكر مي‌كند، از ارزش يك مدال هم مي‌تواند بالاتر باشد. همچنين ايشان به اين هم اشاره كردند كه حركت يك بانوي ورزشكار كه با چادر روي سكو مي‌رود، يكي از ارزش‌هايي است كه با چيز ديگري قابل مقايسه نيست.»هاشمي با اشاره به جو اين ديدار ادامه مي‌دهد: «ديدار بسيار خوبي بود و سبب شد تا مديران ورزش با انگيزه بيشتري كار كنند. تأكيد ايشان روي حفظ ارزش‌ها بود و ابراز رضايت از رفتارهاي ارزشي در بين ورزشكاران، باعث خوشحالي‌مان شد تا انگيزه مديران مضاعف شود و با انرژي بيشتر اهدافمان را در ورزش دنبال كنيم.»

بهترين هديه عمرم را گرفتم
كيانوش رستمي، دارنده مدال برنز المپيك 2012 لندن يكي از حاضران در ديدار با مقام معظم رهبري بود، در خصوص ملاقات با مقام معظم رهبري به پايگاه اطلاع‌رساني فدراسيون وزنه‌برداري گفت: «افتخار اين را داشتم كه به همراه چند تن از نخبه‌هاي ورزش ايران به نمايندگي از اهالي وزنه‌برداري ميهمان رهبر معظم انقلاب باشم. هميشه دوست داشتم انگشتري رهبري را كنار چفيه ايشان دركلكسيون مدال‌هايم داشته باشم، ولي باورم نمي‌شد روزي اين هديه ويژه كه از بار معنوي بالايي برايم برخوردار است، قسمتم شود. در همين ديداري كه به عنوان تنها نماينده وزنه‌برداري خدمت مقام معظم رهبري رسيديم، اين درخواستم را براي ايشان مطرح كردم و آقا مثل مرتبه قبلي انگشتري خود را بدون درنگ به من هديه كرد.»

قهرمان نقره‌اي وزنه‌برداري ايران در رقابت‌هاي جهاني 2015 امريكا افزود: «پس از اينكه همراه تعدادي از نخبه‌هاي ورزش ايران به رسم يادبود تابلويي را كه متبرك شده به نام و تصوير شهدا بود، به حضرت آقا تقديم كرديم، ايشان ضمن تشكر از اهداي اين هديه زيبا، خطاب به ما ورزشكاران تأكيد داشتند: «حقيقتاً خوشحال مي‌شوم وقتي مي‌بينم كه شما ورزشكاران و قهرمانان افتخارآفرين ايران اسلامي، براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين به هيچ وجه در ميادين بين‌المللي نماينده‌هاي رژيم‌صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسيد و با اينكه شانس مسلم كسب مدال هستيد به ‌خاطر اعتقادات والاي ملت بزرگ خود، نظام و انقلاب اسلامي از رويارويي با ورزشكاران آنها خودداري مي‌كنيد. بي‌شك اين مهم براي ما از هر افتخار و مدالي ارزشمندتر است.»

در المپيك پاسخ محبت رهبري را مي‌دهيم
سجاد مرداني، ملي‌پوش تكواندوي كشورمان هم از صد برابر شدن انگيزه‌اش پس از اين ديدار براي المپيك صحبت كرده است. مرداني ديروز به خبرگزاري تسنيم گفت: «به همراه چند ورزشكار ديگر افتخار اين را پيدا كرديم كه با رهبر عزيزمان ديدار كنيم و اين ديدار بدون شك براي‌مان باعث افتخار و دلگرمي است. وقتي ايشان در گفت‌وگوي كوتاه و صميمانه‌اي فرمودند دعاي خيرشان را در راه المپيك همراه ما مي‌فرمايند، واقعاً به شخصه احساس غرور كردم و انگيزه‌ام صد چندان شد. اميدوارم بتوانيم جواب خوبي به توجهات ويژه ايشان در المپيك بدهيم. از جان و دل‌مايه خواهم گذاشت تا دل رهبر عزيز و مردم دوست‌داشتني‌ كشورم را شاد كنم.»
ارسال نظرات