برگزاری مراسم شهدای گردان حمزه سید الشهدای(ع) شمال کشور در گلستان

سخنگوی یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع) لشکر ویژه 25 کربلا شمال کشور گفت: یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع) لشکر ویژه 25 کربلا شمال کشور یکم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۱۰۴۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱



خبرگزاری بسیج مازندران، ناصر علی‌نژاد اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی‌داشت یاد و خاطره سرداران و 323 شهید پرافتخار گردان حمزه‌سیدالشهدا (ع) لشکر ویژه 25 کربلای شمال کشور که استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را در برمی‌گیرد، به‌صورت دوسالانه یادواره و مراسم باشکوهی در شمال کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: یادواره آتی این گردان پرافتخار لشکر همیشه‌ پیروز 25 کربلا در مرکز استان گلستان، شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

سخنگوی یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع) لشکر ویژه 25 کربلا شمال کشور با عنوان اینکه رزمندگان گلستانی این گردان که تعدادشان قابل توجه بوده، نقش بی‌بدیلی در ایفای وظایف گردان به‌عهده داشتند، بیان کرد: بخش ملموسی از مسئولیت‌های گردان حمزه سیدالشهدا (ع) در سطح ارکان گردان و فرماندهی گروهان را نیز رزمندگان گلستانی عهده‌دار بودند.

علی‌نژاد با بیان اینکه سرداران شهید صادق مکتبی، محمدعلی ملک، داود شیخ، از جمله شاخص‌ترین فرماندهان گلستانی گردان حمزه بودند، اضافه کرد: شجاعت و خط‌شکنی رزمندگان این گردان که با فرماندهی سرداران به‌نامی در دوران دفاع مقدس، چون سرداران شهید یوسف سجودی، ناصر بهداشت، مهدی خوش‌سیرت، جعفر شیرسوار و ... زبان‌زد فرماندهان جنگ بود.

وی خاطرنشان کرد: این گردان حضوری محکم و خط‌شکن در عملیات‌های بزرگی چون والفجر هشت، کربلای پنج، کربلای 10، والفجر 10 و چند عملیات بزرگ دیگر ایفا کرد که در این بین سرداران و 313 شهید پرافتخار و هزاران جانباز و قریب به 50 آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

سخنگوی یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع) لشکر ویژه 25 کربلا شمال کشور تصریح کرد: بعد از جنگ نیز این مرافقت‌های رزمندگان مداومت داشته و در قالب نشست‌های فصلی و سالانه، دورهم‌نشینی‌های دوستانه برگزار می‌شد تا با بحث و تبادل خاطرات و روایات دیدارها تازه و یاد و نام شهدای هم‌رزم خود را گرامی می‌داشتند.

علی‌نژاد یادآور شد: از سال 1388 با تدبیر فرماندهان دوران دفاع مقدس این گردان، یادواره‌های بزرگ منطقه‌ای برنامه‌ریزی شد که الحمدلله امسال طی برنامه‌ریزی‌های لازم در روز یکم بهمن‌ماه در مصلی وحدت گرگان این یادواره برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد عملیاتی این یادواره در استان گلستان از اواخر سال 1393 تشکیل شد که با جلسات و نشست‌های مشترک، برنامه‌ریزی و تصمیمات لازم اتخاذ شد و امورات مربوط به مهیاسازی برگزاری یادواره به مرحله اجرا در آمده است.

سخنگوی یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا (ع) لشکر ویژه 25 کربلا شمال کشور خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری این یادواره ستاد مرکزی هفته اخیر با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و همچنین سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان، دیدار داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها