مسئول بسیج کارمندان استان گیلان در گفتگو با بسیج:
مسئول بسیج کارمندان استان گیلان با بیان اینکه بندگان مخلص خدا ارزش های ناچیز و ناپایدار دنیا را به ارزش های فراوان و فناناپذیر آخرت عوض نمی کنند گفت: بی تردید دل بستن به دنیا مانع شهادت طلبی است آنچه روحیه شهادت طلبی گسترش و ارتقا می بخشد دل بریدن از دنیا است.
کد خبر: ۸۶۲۰۹۷۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸

حسن حبیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، شوق به لقاءالله را یکی از مهمترین انگیزه های شهادت طلبی عنوان کرد و گفت: شهیدان مایه حیات خود را در طبق اخلاص می گذارند و تقدیم معبود می کنند تا در برابر آن جوار حق تعالی را خریداری کنند.

وی زندگی راستین را از دیگر انگیزه های شهادت طلبی دانست و گفت: شهادت مرگ اختیاری است. وقتی انسان ستم و خواری را در حال چیرگی می یابد به شهادت که عزت و سرافرازی واقعی است را بر می گزیند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان به بزرگی روح و بدی زمانه از دیگر انگیزه های شهادت طلبی اشاره کرد و افزود: دشواری ها و تلخی های روزگار انسان های معمولی را در بند محاسبات رایج مادی گرفتار می سازد در این موقعیت ارواح بزرگ تسلیم نمی شوند و با گزینش شهادت زمینه دگرگونی های عمیق را فراهم می آورد.

حبیبی با بیان اینکه انسانی که روحش بزرگ است در هنگامه دشواری ها و بن بست های مادی و فساد جامعه، شهادت و مرگ سرخ را بهترین درمان می داند تصریح کرد: بریدن از دنیای فانی و دل بستن به حقیقت باقی از دیگر انگیزه های شهادت طلبی است.

وی با بیان اینکه بندگان مخلص خدا ارزش های ناچیز و ناپایدار دنیا را به ارزش های فراوان و فناناپذیر آخرت عوض نمی کنند گفت: بی تردید دل بستن به دنیا مانع شهادت طلبی است آنچه روحیه شهادت طلبی گسترش و ارتقا می بخشد دل بریدن از دنیا است.

مسئول بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان اجرای حق و احیای اسلام را از دیگر مولفه های مهم در شهادت طلبی خواند و یادآور شد: انسان های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می پندارند که جان باختن در راه آن نیز شایسته است.

حبیبی خاطرنشان کرد: کسی که عاشق شهادت باشد، خود را همواره مجاهد فی سبیل الله می بیند، وظیفه خود را انجام می دهد و در پی احقاق حق و باطل است.

وی اضافه کرد: آنکه شوق مرگ سرخ دارد، از دنیا دل بریده، فریفته زیور و زینت ها و پست و مقام نمی شود،کسی که دل بریده به آن سرا دل بسته است،به زندگی زبونانه تن نمی دهد، هیچ گونه مصلحت اندیشی را تاب نمی آورد شبی شجاعانه در برابر ستم و دورویی می ایستد و از هیچ چیز نمی هراسد. این انسان ارجمند است که یادش در خاطر حجت خداوند نقش می بندد.

 

ارسال نظرات