بسیج اساتید دانشگاه گیلان در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد: بسیج اساتید دانشگاه گیلان از مسئولان تقاضا دارد تا ضمن بررسی مسببین این حادثه و برخورد جدی با آنها تمهیدات لازم جهت پیشگیری از چنین برنامه های سخیف فراهم شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۹۵۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، بسیج اساتید دانشگاه گیلان در نامه ای سرگشاده اعلام کرد: برخی از مسئولان مسئله فرهنگ را تنها در برگزاری برنامه های سخیف کنسرت و کارناوال جشن و رقص خلاصه کردند و به عناصر حیاتی دیگر آن یعنی باورها، ارزش ها و هنجارها توجه چندانی ندارند.

در این نامه آمده است: چندی قبل شهرداری رشت به مناسبت 12 دی، کارناوال جشنی را تدارک دید، در این روز عده ای از زنان و مردان از خدا بی خبر باوجود سوگواری جهان اسلام از شهادت شیخ نمر، رفتار سبک و ناپسندی از خود بروز دادند و به رقص و پایکوبی پرداختند.

این نامه می افزاید: این مسئله خشم و نفرت مردم مومن و انقلابی شهرستان رشت را بدنبال داشته است؛ هرچند عقبه این نوع دهن کجی ها و هنجار شکنی ها با برگزاری انواع و اقسام کنسرت ها که مجوز برگزاری آنها توسط مسئولین داده می‌شد بی ارتباط نبوده و در این رابطه بسیاری از دلسوزان فرهنگی نسبت به عواقب ناخوشایند برگزاری این کنسرت ها که بنرهای تبلیغ آن در و دیوار شهرستان رشت را پرمی‌کرد، تذکر داده بودند؛ اما گویا هیچ گوش شنوایی برای پیگیری این موارد وجود ندارد.

این نامه تصریح می دارد: چرا که برخی از مسئولان، مسئله فرهنگ را تنها در برگزاری این نوع برنامه ها خلاصه کردند و به عناصر حیاتی دیگر آن یعنی باورها، ارزش ها و هنجارها توجه چندانی ندارند؛ این درحالی است که جامعه ما از وجود انواع و اقسام انحرافات و آسیب های اجتماعی اخلاقی به شدت رنج می‌برد.

این نامه خاطرنشان می کند: آیا این مسئولان در قبال زحمات و تلاش هایی که شهدای انقلاب برای ترویج ارزشها و هنجارهای دینی کشیده اند و جان خویش را در این راه نثار کرده اند می‌توانند در نزد خداوند سبحان پاسخگوی رفتار خویش باشند؟ چگونه برخی در قبال عطرآگین شدن فضای جامعه به میمنت حضور شهدای تفحص شده که در آینده نزدیک نیز شاهد آن خواهیم بود، به خود جرات می‌دهند که فضای عمومی را با انجام رفتارهای ناشایست خود مسموم نمایند که مسئولین استان نیز یا در مقابل، موضع سکوت در پیش گرفته یا برخورد جدی انجام نمی‌دهند.

 بسیج اساتید دانشگاه گیلان در پایان این نامه از مسئولان تقاضا دارد تا ضمن بررسی مسببین این حادثه و برخورد جدی با آنها تمهیدات لازم جهت پیشگیری از چنین برنامه های سخیف فراهم شود.

ارسال نظرات