خبرهای داغ:
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول از برگزاری یادواره سردار شهید «عظیم محمدی‌زاده» در روز پنجم فروردین‌ماه 95 در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۰۹۴۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

بهزاد جولایی ظهر امروز در نشست خبری اعضای ستاد یادواره سردار شهید حاج عظیم محمدی زاده، اظهار کرد: شهید محمدی‌زاده کارمند شرکت کشت و صنعت کارون بود که از اوایل آغاز جنگ تحمیلی و تحرکات دشمن در بستان، دزفول و... برای اشغال این شهرها در مقابله با نفوذ و ورود دشمن به خاک ایران، نقشی حیاتی را ایفا کرد.

وی افزود: این شهید یکی از مسئولان محورهای غرب کرخه، فرمانده گردان شهدای لشکر 7 ولیعصر(عج) و همچنین معاونت و جانشین عملیاتی این لشکر بود.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول ادامه داد: سردار رئوفی فرمانده وقت لشکر به هنگام شهادت سردار محمدی‌زاده در عملیات کربلای 5، بر زمین نشست و گفت که کمرم شکست، وی نخستین باری بود که در طول جنگ از چنین تعبیری استفاده می‌کرد.

جولایی، نقش سردار شهید محمدی‌زاده را مهم و حیاتی عنوان و وی را یکی از ستون‌ها و مولفه‌های اصلی جبهه‌های جنگ عنوان کرد و گفت: این نخستین حرکت جدی است که پس از گلایه‌های مردم در راستای معرفی هرچه بهتر فرماندهان دزفولی صورت می‌گیرد و از این طریق قصد داریم تا در نخستین گام به بیان تاریخ شفاهی زندگانی این سردار شهید بپردازیم تا در آینده منشا اثری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و استخراج از گنجی به نام جنگ باشد.

وی ادامه داد: آسیبی که در جمع آوری خاطرات شهدای دفاع مقدس با آن مواجه هستیم، نگاه تک بُعدی به آن است، به گونه‌ای که هرگاه از شهدا سخن به میان می‌آید، احساس می‌شود که شهدا از جنسی دیگر هستند، در صورتی که باید تببین شود که شهدا از جنس مردم همین کره خاکی هستند که توانستند با تغییر سبک زندگی خود به زندگی اسلامی، به بالاترین درجه الهی یعنی شهادت برسند.

جولایی همچنین عنوان کرد: یکی از مهمترین اهدافی که باید در این یادواره‌ها تبیین و پرداخته شود، تاثیر سبک زندگی اسلامی در زندگی شهدا است و معرفی هرچه بهتر زندگانی شهدا، به تحقق کامل آرمان‌های انقلاب سرعت بیشتری می‌بخشد.

وی در ادامه، زمان برگزاری این یادواره را پنجم فروردین‌ماه 95 آغاز عنوان کرد و از آغاز به کار فعالیت ستاد یادواره در تیرماه امسال خبر داد.

 مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در پایان گفت: در برگزاری این برنامه ادارات مختلفی همکاری داشته و برنامه‌هایی ورزشی، فرهنگی و هنری به این مناسبت تدارک دیده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها