خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از آموزش های چهره به چهره و مراجعه به درب منازل 95 درصد خانوارهای این منطقه جنوبی با محوریت تفکیک پسماند از مبدا خبرداد.
کد خبر: ۸۶۲۰۸۹۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منصور کتانباف با بیان این مطلب گفت: به دنبال اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک، از 104 هزار خانوار منطقه بیست، 99 هزار خانوار تاکنون تحت آموزش های تفکیک پسماند از مبدا قرار گرفته اند.

کتانباف مشارکت شهروندان را از مهمترین عوامل موفقیت این طرح زیست محیطی برشمرد و افزود: علاوه بر کارگاه های آموزشی که در سراهای محله، مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی دایر است، کارشناسان طرح با مراجعه های پلاک به پلاک به صورت چهره به چهره آموزش های شهروندی را ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه سهولت دسترسی به فضاهای جمع آوری پسماند موجب ترغیب شهروندان به امر تفکیک می شود، ادامه داد: در حال حاضر 18 غرفه،22 خودروی ملودی و 3 کلبه بازیافت در محله های بیست گانه در زمینه جمع آوری پسماندهای تفکیک شده فعال هستند و حدود هزار مخزن پسماند نیز از ابتدای سال تاکنون در سطح نواحی هفتگانه توزیع شده است.

کتانباف به انعقاد 70 تفاهم نامه با موضوع مدیریت پسماندهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: 168 مدرسه، 106 مسجد، 22 سرای محله، 33 مرکز درمانی، 12 راسته تجاری، 21 شهرک محصور، 71 مرکز اداری زیر پوشش فعالیت های آموزشی قرار دارند.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: سالانه حدود 25 میلیارد تومان برای جمع آوری، تفکیک، حمل و دفع زباله های شهری منطقه 20 هزینه می شود.

ارسال نظرات