دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با بیان اینکه صنایع قند و شکر ۹۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان بدهی دارند، گفت: دولت اعلام کرده بخشی از شکر داخلی توسط شرکت بازرگانی خریداری شود تا کارخانه‌ها بخشی از طلب کشاورزان را بپردازند.
کد خبر: ۸۶۲۰۸۴۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر  گفت: کارخانه‌های قند و شکر از آغاز خرید تضمینی چغندر قند در سال جاری (از مهرماه تاکنون) در مجموع یک هزار و 427 میلیارد تومان چغندر از کشاورزان خریداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات کشاورزان توسط صنایع قند و شکر بابت خرید تضمینی چغندر قند پرداخت شده است، گفت: کارخانه‌ها هنوز 900 میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید تضمینی چغندرقند در سال جاری بدهکار هستند.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر اظهار داشت: بازار شکر امسال دچار رکود شده و بخشی از شکر تولیدی کارخانه‌ها در انبارها مانده و به فروش نرفته است.

دانایی تصریح کرد: خوشبختانه با بررسی شرایط توسط وزارت جهاد کشاورزی این وزارتخانه به شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده تا بخشی از شکر موجود در انبار کارخانه‌های قند و شکر خریداری شود.

وی افزود: این تصمیم دولت موجب می‌شود تا بدهی کارخانه‌های قند و شکر بابت خرید تضمینی چغندر قند هر چه زودتر به کشاورزان پرداخت شود.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر بیان داشت: شرکت بازرگانی دولتی ایران هر ساله مقداری شکر به عنوان ذخایر استراتژیک خریداری و در انبارهایش ذخیره می‌کند که با این تصمیم دولت مبنی بر خرید شکر تولیدی کارخانه‌ها ذخایر استراتژیک شکر به جای واردات از تولید داخلی تأمین می‌شود.

وی از میزان و مقدار خرید شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: هر مقدار شکر توسط دولت خریداری شود می‌تواند پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان را تسریع بخشد.

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر اظهار داشت: امسال 5 میلیون و 600 هزار تن چغندر از کشاورزان خریداری شده و این مقدار طی سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است.

دانایی بیان داشت: با توجه به میزان خرید چغندرقند پیش‌بینی می‌شود، یک میلیون و 400 هزار تن شکر تولید شود.

ارسال نظرات