رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا :

شاخصهای بهداشتی شهرستان دنا ارتقا یافت

رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا گفت: شاخص های بهداشتی و درمانی این شهرستان در دولت تدبیر و امید به طور چشمگیری ارتقا یافته است.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۴۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
غلامحسین آراسته افزود: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون تلاش ها و اقدام های ارزنده ای در بخش بهداشت و درمان شهرستان دنا و همگام با سایر حوزه ها انجام شده است.

وی بیان کرد: از مهمترین این اقدام ها می توان به ساخت هشت باب خانه بهداشت با اعتبار افزون بر شش میلیارد ریال و تجهیز آنها با هزینه بیش از 9 میلیارد ریال، آسفالت جاده دسترسی به مراکز سی سخت و باگ با هزینه 500 میلیون ریال، سرب کوبی مراکز رادیولوژی سی سخت و پاتاوه با اعتبار یک میلیارد ریال و راه اندازی مرکز رادیولوژی سی سخت با اعتبار 700 میلیون ریال اشاره کرد.

آراسته تکمیل و راه اندازی مرکز مدیریت مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی دنا با اعتبار 200 میلیون ریال، جذب 18 پزشک برای مراکز بهداشتی و درمانی دنا و شش پزشک متخصص برای مراکز سی سخت و پاتاوه، خرید دستگاه اتوآنالایزر با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای مراکز سی سخت و پاتاوه و تجهیز مراکز اقامت پزشکان و راه اندازی مرکز اقامت پزشک روستاهای کریک و بنستان با اعتبار 100 میلیون ریال را از سایر این اقدام ها برشمرد.

وی اظهار کرد: گازکشی 11 خانه بهداشت و دو مرکز در روستاهای بنستان و کریک با اعتبار 280 میلیون ریال، رفع کمبودهای تجهیزاتی مراکز و خانه های بهداشت دنا با اعتبار 800 میلیون ریال، خرید و راه اندازی دستگاه فتومتربیوشیمی برای آزمایش قند و چربی خون با اعتبار 30 میلیون ریال، راه اندازی آزمایشگاه های کشت در مراکز سی سخت و پاتاوه با اعتبار 40 میلیون ریال، راه اندازی آزمایش تروپونین در مراکز سی سخت و پاتاوه برای بیماران سکته قلبی با اعتبار 200 میلیون ریال، خرید دستگاه مانیتورینگ قلبی برای مراکز سی سخت و پاتاوه با اعتبار 150 میلیون ریال، خرید دستگاه فشارسنج پایه دار برای مرکز پاتاوه با اعتبار 30 میلیون ریال و راه اندازی دستگاه آلایزا برای آزمایش های هورمونی با اعتبار 60 میلیون ریال از دیگر اقدام هاست.

آراسته عنوان کرد: راه اندازی میهمانسرای شبکه بهداشت و درمان دنا با هزینه چهار میلیارد و 500 میلیون ریال، خرید 55 دستگاه بخاری و 15 دستگاه آبگرمکن برای مراکز و خانه های بهداشت دنا با اعتبار 300 میلیون ریال، خرید دو دستگاه UPS آنلاین برای ذخیره برق و رفع نوسان برق مراکز سی سخت و پاتاوه با اعتبار 60 میلیون ریال، خرید دستگاه ذخیره انرژی خورشیدی برای مرکز سی سخت با اعتبار 250 میلیون ریال، راه اندازی دستگاه رادیولوژی مرکز پاتاوه با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال، راه اندازی کلینیک تخصصی درمانی سی سخت با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال و افتتاح جاده دسترسی به مرکز بستردرمانی پاتاوه با اعتبار 500 میلیون ریال نیز از سایر یان اقدام ها محسوب می شود.

وی بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز، ابراز داشت: مجوز تامین اعتبار از محل ماده 215 برای ساخت بیمارستان 64 تختخوابی سی سخت و 32 تختخوابی پاتاوه با پیگیری های لازم دریافت شده و عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز می شود.

آراسته افزود: پیگیری لازم برای ساخت مرکز بهداشتی و درمانی روستای تمنک به مساحت 250 مترمربع و با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال انجام شده است.

شهرستان دنا با دو بخش مرکزی و پاتاوه و به مرکزیت شهر سی سخت افزون بر 46 هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظرات