معاون پشتیبانی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از افتتاح چهار خانه بهداشت در شهرستان دنا خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۴۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
ابراهیم شریعتی معاون پشتیبانی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دنا که روز گذشته در محل فرماندار دنا برگزار شد با اعلام این خبر گفت:این چهار پروژه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل و آماده بهره برداری است.

معاون پشتیبانی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان دنا گفت: این چهار خانه بهداشت در روستاهای بن زرد ،بهرام بیگی ،بادنگان و گورگنجو افتتاح  می شود.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت و درمان روستای تمنک نیز در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد افزود: با افتتاح و بهره برداری از این پنج پروژه حدود 10 هزار نفر از مردم این روستاها از خدمات مختلف بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند.

شریعتی خدمات بهداشتی برای گروههای مختلف ائم از کودکان ،زنان و سالمندان را از برکات احداث خانه های بهداشت و مراکز بهداشت و درمان عنوان کرد و تصربح کرد:پایش و مراقبتهای بهداشتی در بین کودکان،معاینات دندانپزشکی در مدارس،مراقبتها برای خانم ها در سنین بلوغ و دوران بارداری،کنترل فشار خون افرادسالمند مراقبتهای بهداشتی محیط روستا و سلامت آب عمده فعالیتهای خانه های بهداشت در روستاها خواهد بود که با افتتاح و بهره برداری از این چهار خانه بهداشت بخش عمده ای از مشکلات بهداشتی در روستاها برطرف می شود.

وی شاخص های بهداشتی را یکی از مولفه های مهم امید به زندگی عنوان کرد و بیان داشت:خدمات ارائه شده بر سلامت روانی و فکری افراد جامعه نیز اثر گذار خواهد بود و تاثیرات فراوانی بر امید به زندگی در روستاها دارد.

ارسال نظرات