نماینده مردم لاهیجان در گفتگو با بسیج:

واردات خودروی آمریکایی به اقتصاد کشور ضربه می زند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باتوجه به دستور صریح رهبری در ممانعت از ورود کالاهای آمریکایی از طرف مسئولین کم توجهی صورت می گیرد؛ این اتفاقی است که از جهات مختلف می تواند واگرد اجتماعی و سیاسی داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۳۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به واردات خودرو از آمریکا توسط دلالان عمانی اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر ممانعت از واردات کالاهای مصرفی به این دلیل است خرید کالا هر چند غیر مستقیم نوعی کمک به قدرت اقتصادی دشمن است.

وی افزود: باید رویکرد منطقه ای، دینی و هم پیمانان داخلی داشته باشیم ؛ واردات خودروی آمریکایی چه مستقیم چه غیرمستقیم بخش عمده ای از منافع را متوجه آنها می کند چه تحت لیسانس کشورهای دیگر باشد و چه در آمریکا ساخته شده بودند .

نماینده مردم لاهیجان خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رهبری باید به گمرکات بخش نامه صادر کنند که واردات تکنولوژی آزاد اما واردات کالاهای ساخته شده ممنوع است؛ وقتی کالاهای ساخته شده مصرفی از کشور دیگر وارد می شود دلیلی ندارد از آمریکا واردات خودرو صورت گیرد.

ندیمی با بیان این که باید رویکرد دولت طوری باشد که مردم دچار تنوع دیدگاه نشوند افزود: از این روی باید نقش دلال‎ها در معاملات با آمریکا شناسایی و از آن جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باتوجه به دستور صریح رهبری در ممانعت از ورود کالاهای آمریکایی از طرف مسئولین کم توجهی صورت می گیرد؛ این اتفاقی است که از جهات مختلف می تواند واگرد اجتماعی و سیاسی داشته باشد بنابراین باید قبول کنیم واردات کالاهای مصرفی در هر نوع می تواند مشکلاتی در رابطه با نظام اقتصادی ایجاد کند؛ با این وجود از وزارت صنعت معدن وتجارت توقع داریم در رابطه با رویکرد تجاری بار دیگر به منافع و مصالح ملی کشور برگردد.

ارسال نظرات