خبرهای داغ:
گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی از یک اردوی جهادی

لذت خدمت بی منت را جهادگران می برند

دراین دنیای پرتلاطم که هرکس فقط برای ارتقای خود در بعد مادی تلاش میکند آیا گرما بخشیدن به خانه محرومین زمینه ساز رشد انسان نیست؟
کد خبر: ۸۶۲۰۶۱۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، هم کلامی با جهادگران روحیه ام را متحول و احساس نشاط، امید و کمک به هم نوع را در وجود انسان زنده می سازد.

در این دنیای پر تلاطم که هر کس فقط به فکر خویش است و برای ارتقاء و رشد خود در بعد مادی تلاش می کند آیا گرفتن دستان خالی و گرما بخشیدن به خانه های محرومین جامعه زمینه ساز رشد انسان نیست؟

در طی این سفر، تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پلکان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می‌آید. در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.

لذت خدمت بی منت را جهادگران می چشند

امروز با گروه جهادی شهید علی نوری از حوزه مقاومت بسیج سید الشهداء آیسک همراه می شویم.

سعید کارگر سرپرست گروه جهادی شهید علی نوری از حوزه مقاومت بسیج آیسک در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: گروه جهادی که چند سال از فعالیتش بیشتر نمی گذرد ولی از ابتدا جزو برترین های شهرستان و استان شناخته شد.

وی افزود: دهه ی اول محرم بود که با دوستان دور هم نشسته بودیم یکی از دانشجویان تشکیل یک گروه جهادی را مطرح کرد که مورد استقبال دوستان قرار گرفت.

این جهادگر اردوی جهادی ادامه داد: گروه جهادی شهید علی نوری متشکل از طلاب، دانشجویان و جوانان متاهل و علاقه مند می باشد که در عرصه های مختلف بخصوص عمرانی، بهداشت و درمان، آموزشی و فرهنگی فعالیت می کند.

لذت خدمت بی منت را جهادگران می چشند

کارگر با بیان اینکه کسانی که می خواهند در این عرصه ورود پیدا کنند باید روند رو به رشدی داشته باشند، گفت: برای تشکیل و ادامه کار گروه جهادی در همان ابتدا با حضور اعضای گروه هدف گذاری کرده ایم که این گروه جهادی در چه عرصه هایی خدمت رسانی کند.

مسئول گروه جهادی شهید علی نوری گفت: اصلی ترین علت پیشرفت و موفقیت این گروه جهادی دنبال کردن هدف های فرهنگی، اجتماعی، دینی، سیاسی، عمرانی و محقق شدن اهداف درون گروه و استفاده از تمامی سلایق در این راه بود که به فضل الهی و با نیت خالص افراد پایه کار محقق شد.

علی باستانی فرمانده حوزه مقاومت سیدالشهدای آیسک نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به اینکه گروههای جهادی با هدف کمک به نیازمندان و مناطق محروم جهت انجام امور عام المنفعه در سطح کشور راه اندازی شده است، گفت: گروه جهادی شهید علی نوری آیسک که در سال جاری در استان برگزیده شده است، در ایام تعطیلات عید نوروز و تابستان فعالیت می کند.

باستانی با بیان اینکه این گروه جهادی برنامه ریزی های مناسب جهت پیشبرد اهداف خود را به نحو مطلوب انجام می دهد، گفت: این گروه در زمینه های خدمات رسانی عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی فعالیت و هر سال دو نوبت برای اعزام نیرو به مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان اقدام می کند.

وی با بیان اینکه این گروه امسال برای دومین بار به عنوان گروه جهادی نمونه استانی معرفی شده است، عنوان کرد: امیدواریم که با اعزام گروه جهادی فرهنگ کمک و خدمات رسانی و اخلاص در سطح جامعه گستر ش یابد و اهداف مورد نظر به نحو مطلوب محقق شود.

لذت خدمت بی منت را جهادگران می چشند

محمد براتی یکی از جهادگران بسیجی حوزه مقاومت سیدالشهدای آیسک که از همان ابتدای تشکیل عضو گروه جهادی شهید علی نوری بوده در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: می‌توان در یک کلمه مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی را سازندگی دانست و همان‌گونه که خود جهاد توضیح دارد آغاز این سازندگی، ساختن خود می‌باشد.

وی ادامه داد: اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.

عضو فعال گروه جهادی شهید علی نوری یکی دیگر از اهداف جهادی نیز سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه دانست و افزود: در اردوی جهادی، جهادگران با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

لذت خدمت بی منت را جهادگران می چشند

انتهای پیام/ 251193

ارسال نظرات
پر بیننده ها